úterý 16. srpna 2022 Jáchym

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Jak bránit zájmy města a hradeckého fotbalu při prodeji fotbalového klubu

PR článek

Na město se už obrátilo několik zájemců, kteří by chtěli vstoupit do fotbalového klubu a stát se jeho vlastníky. To je velmi dobrá zpráva. Na druhou stranu je ale důležité, aby město nepřistoupilo hned na první nabídku, a důsledně bránilo své zájmy. Aby fotbalový klub nebyl prodán pod cenou, aby si město zachovalo rozhodné postavení ve fotbalovém klubu a aby případný vstup soukromého partnera do klubu proběhl transparentně.

Autorem článku je Jan Holásek, zastupitel města a lídr nové občanské kandidátky ROZVÍJÍME HRADEC. Více infotmací také na našem facebooku.

Jak by tedy mělo město při prodeji klubu postupovat?

V první řadě je potřeba zpracovat strategii města pro vrcholový fotbal v Hradci Králové. Ta bude mimo jiné zahrnovat dlouhodobé cíle při vstupu soukromého partnera do klubu – sportovní, ekonomické, reprezentace města anebo udržení celé sportovní základny mládeže. Dále odpovědně stanovit dlouhodobé postavení města Hradce Králové jako akcionáře klubu. Město by si rozhodně mělo ponechat ve fotbalovém klubu akciový podíl. Proto je důležité vyřešit po vstupu soukromého investora práva a povinnosti města vůči klubu (právo veta na prodej podílu investora třetí osobě a další vybraná rozhodnutí v klubu, zákaz stěhování klubu do jiného města a podobně), a práva a povinnosti k provozování fotbalového stadionu. Zpracovat kvalitní právní dokumentaci (zejména investiční smlouvu, stanovy klubu a smlouvu o spolupráci mezi městem a klubem), která ochrání zájmy města a jasně vymezí roli města, klubu a soukromého investora v budoucnosti.

Je třeba zpracovat právní a ekonomický audit klubu za účelem zjištění jeho skutečné hodnoty, resp. prodejní ceny podílu na klubu – tj. podrobný audit jak nákladů, tak tržeb (přestupy, hostování hráčů, sponzorské dary, dotace od města a kraje, STES - tj. televizní práva, další) a to za několik let zpět a na několik let dopředu.

Dále je třeba udělat analýzu marketingové hodnoty klubu – ověřit zájem o partnerství a sponzorství klubu finančně silných společností působících v královehradeckém regionu i současných sponzorů, případně společností na celostátní úrovni a jejich očekávání. Všechna tato zjištění pak zohlednit do podmínek prodeje klubu. Dále nastavit marketingovou politiku klubu po vstupu soukromého partnera (například zda jméno partnera bude zakomponováno do jména klubu či nikoliv), a stanovit marketingovou hodnotu takových podmínek.

Před vstupem soukromého partnera do klubu je rovněž potřeba vyřešit provozování stadionu. Za jakých podmínek bude dlouhodobě klub na novém stadionu působit, kdo bude provozovatelem nového stadionu, zdali město, třetí osoba nebo klub. Jaké podmínky nájemci město dá, a jaké podmínky dá město klubu, bude-li stadion provozovat samo, pravděpodobně prostřednictvím Technických služeb. Tyto podmínky ze strany města pak střednědobě na 5 až 10 let fixovat, aby mohl soukromý investor dohlédnout provozní náklady pro klub, které jsou pro jednání o podmínkách stejně důležité, jako vlastní kupní cena za podíl v klubu.

Je nutno stanovit základní finanční model, tedy jak bude po vstupu soukromého partnera klub financován. Konkrétně určit, jak se bude město a soukromý partner ve střednědobém výhledu podílet na financování klubu. U soukromých zájemců o vstup do klubu je nutné posoudit jejich finanční situaci, bonitu a připravenost se zavázat alespoň ke střednědobému závazku financování a schopnost dostát svým závazkům, včetně jejich zajištění.

Konečně je třeba projednat s Královehradeckým krajem dlouhodobou spolupráci a podporu klubu, který má nepochybně význam nejen pro Hradec Králové, ale i pro celý region. Je důležité s Královehradeckým krajem diskutovat o nabytí minoritního podílu ve fotbalovém klubu a jeho podíl na dlouhodobém financování klubu.

O úmyslu prodat podíl ve fotbalovém klubu je pak třeba v co nejširším rozsahu informovat podnikatelské subjekty nejen Královehradeckém kraji, ale i v celé České republice, případně i  v zahraničí. Celý prodej majetkového podílu v klubu pak realizovat ve zcela transparentním řízení.


Zadavatelem a zhotovitelem je politické sdružení Rozvíjíme Hradec. 

Hodnocení článku je 44 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto FCHK

Štítky fotbal, Hradec Králové, sport, klub, prodej, PR, Jan Holásek, Rozvíjíme Hradec, politika

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.