Královéhradecký kraj na svém webu provozuje infolinku s online přepisem řeči pro osoby se sluchovým postižením. Služba pomáhá hendikepovaným snižovat komunikační bariéry ve společnosti. Nejvyužívanější službou v posledním roce je telefonování s textovým záznamem řeči.
Od tohoto týdne je na infolince k dispozici také nová funkce pro osoby se zhoršenou srozumitelností a ztrátou řeči. „Lidé svůj dotaz nově vepíší do speciálního řádku, ten se hned automaticky syntetickým hlasem přečte operátorovi dané infolinky a mluvenou reakci operátora přepíše profesionální přepisovatel do textové podoby,“ sděluje vedoucí Pavla Sieglová z informačního centra. Uživatel služby si tedy může vybrat, zda bude komunikovat mluvenou češtinou nebo psanou formou. Odpověď zaměstnance úřadu bude vždy doslovně přepsána profesionálními přepisovateli, kteří dosahují rychlosti přes 500 úhozů za minutu.
Službu telefonního hovoru s textovým záznamem je možné využít i prostřednictvím mobilní aplikace eScribeDroid dostupné na Google play. Aplikace je pro osobní účely zdarma a umožňuje s podporou přepisu zavolat na jakékoliv telefonní číslo v České republice.
V posledním roce je nejvyužívanější službou infolinky telefonování s textovým záznamem řeči. Telefonní hovor s textovým záznamem zpřístupňuje informační linka pomocí online přepisu, kdy je řeč volaného přepisována a zobrazována online na webové stránce organizace. Tuto službu využívají zejména nedoslýchaví, ohluchlí, senioři s poruchami sluchu nebo cizinci, kterým přepsaná řeč telefonické komunikace značně usnadňuje porozumění, a to vše v reálném čase a doslovně. Tímto mohou vést přirozený hovor obdobně jako slyšící lidé a neunikne jim žádná důležitá informace.
Využívání této služby vzrostlo o více jak 500 procent v porovnání s předchozími lety, a to především v souvislosti s pandemií covid-19.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.