Sobota, 27. září 2025, 15:20
Špindlerovský skiareál výstavbou mostu přes Labe u parkoviště P1 pokračuje v projektu propojení obou hlavních částí areálu Medvědín a Svatý Petr. Most bude součástí dojezdu pod sjezdovkou Přehradní k dolním stanicím plánovaných lanovek spojující oba areály. Skiareál dosud investoval do projektu propojení areálů přes 400 milionů korun. Celkové náklady se po vynucené revizi výdajů podle Hroneše pohybují okolo jedné miliardy korun. Provozovatelem skiareálu je společnost Melida.
"Vzniknou dvě nové lanovky, jedna šestisedačková na úbočí Hromovky a druhá kabinková na straně Medvědína. Dolní stanice budou stát v místě současného parkoviště P1 nad Labskou přehradou. Součástí lyžařských příjezdů k lanovkám budou také dva mosty. Propojení areálu tak bude fyzicky na ploše současného parkoviště P1," řekl ředitel Skiareálu Špindlerův Mlýn René Hroneš. Termín dokončení celého projektu zatím neupřesnil.
Původní rozpočet z roku 2021 byl okolo 750 milionů korun, ale vlivem dopadů pandemie koronaviru a dalších okolností se vyhoupl na 1,5 miliardy korun. Následné změny dopadly hlavně na plánovaný vícepodlažní parkovací terminál, jehož součástí měl být i rozsáhlý objekt se službami. Na úrovni střechy terminálu byly v plánu dolní stanice lanovek a dojezdy sjezdovek.
Plánované propojení skiareálu i po revizi výdajů nadále zůstává v prostoru P1 s tím rozdílem, že dolní stanice lanovek, dojezdy sjezdovek a také parkoviště budou na úrovni nebo mírně nad úrovní terénu. Lyžaři se tam od Medvědína dostanou po nové sjezdovce Lesní a přes most, který překlene silniční výpadovku na Vrchlabí a ve směru z Hromovky po sjezdovce Přehradní a aktuálně budovaném mostu přes Labe. Na Medvědín povede z prostoru P1 kabinková lanovka a na Hromovku šestisedačková lanovka.
"Neznamená to, že parkovací dům tam v budoucnu nebude moci vzniknout, projekt s ním počítá, akorát nebude v naší režii," dodal Hroneš.
Vybudování mostu pod Hromovkou je podle něj klíčové pro výstavbu šestisedačkové lanovky ke sjezdovce Přehradní, která začne na jaře. V horní polovině sjezdovky se v zimě již lyžuje. Stavbaři začali most budovat v červenci, do zimy chtějí mít hotovou hrubou stavbu. "V následujících týdnech položíme konstrukce mostu. Na jaře bychom most chtěli dokončit a pustíme se do stavby lanovky. Most, který začne sloužit lyžařům v zimní sezóně 2026/2027, nám navíc v příštím roce umožní přepravu materiálu na stavbu lanovky mimo centrum města. Lanovku plánujeme uvést do provozu v prosinci 2026," řekl Hroneš.
Celkové náklady na vybudování lanovky, mostu přes Labe a zasněžování jsou okolo 300 milionů korun, z toho přes 50 milionů připadne na vybudování samotného mostu.
Konkrétní termíny výstavby mostu navazujícího na sjezdovku od Medvědína skiareál zatím neuvedl. "Most přes silnici a dokončit sjezdovku z Medvědína plánujeme v co nejkratší možné době po zprovoznění nové šestisedačkové lanovky. V závěrečné fázi vybudujeme kabinkovou lanovku na Medvědín," uvedl Hroneš.
Skiareál zahájil první etapu propojení v roce 2023, kdy za 300 milionů vybudoval sjezdovku Přehradní, rozšířil modrou sjezdovku ve Svatém Petru a Vodovodní z Horních Míseček na Medvědín. Skiareál vybudoval také zařízení pro čerpání vody pro zasněžování z Labské přehrady.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám