Majitel textilky Juta Jiří Hlavatý bude nadále vystupovat proti vybudování příjezdové cesty k chystané továrně firmy Karsit Automotive ve Dvoře Králové nad Labem. Cesta, jejíž vybudování již úřady povolily, podle něj není v souladu s územním plánem města. "Necháme to přešetřit," řekl k tomu Hlavatý na včerejším setkání s občany, které svolal do dvorského kina Svět. Majitel Karsit Group František Řípa v místy emotivní debatě Hlavatého vyzval k tomu, aby Karsitu do jeho záměru "neházel vidle".
Továrna Karsitu na lisování autodílů za více než dvě miliardy korun pro více než 300 zaměstnanců má vyrůst v průmyslové zóně Zboží, pro niž město hledalo investora 12 let. Stavba továrny má zpoždění a zatím nezačala. Proti výstavbě továrny se v rámci stavebních řízení dvakrát odvolala textilka Juta. To podle Karsitu projekt zdržuje.
Podle Řípy je příjezd k továrně vyřízená věc, protože silnici již úřady povolily. Nyní bude Karsit usilovat o povolení na stavbu vlastní továrny. S postojem Juty Řípa nesouhlasí. „Oklikou jdete proti Karsitu a škodíte mi. Je to jen hra o odkládání. Buď začneme (stavět) hned, nebo když bude odvolání, tak za čtyři měsíce,“ řekl. Ve svém vystoupení v kině Řípa prohlásil, že neustoupí a továrnu postaví. Hlavatého vyzval k jednání a k uzavření smíru. Hlavatý na to uvedl, že kdyby Karsit jednal s lidmi již dříve, tak Juta v této věci vůbec nefigurovala.
Hlavatý besedu do kina svolal proto, aby vysvětlil své postoje k chystané továrně. Uvedl, že celý problém je jen o cestě k továrně, aby cesta nebyla blízko nemovitostí v sousedství zóny. Odmítl názory některých diskutujících, že by za jeho jednáním byla snaha zbavit se Karsitu jako budoucího konkurenta na trhu práce ve Dvoře Králové. „Informace, že Juta tady Karsit nechce, nejsou pravdivé,“ řekl Hlavatý. „Fandím velice panu Řípovi,“ dodal.
Více než stovce lidí v sále kina Hlavatý řekl, že Juta záměrně koupila pozemek v sousedství zóny v místě, kde měla k továrně vést příjezdová cesta. Tím se Juta stala účastníkem všech řízení na stavbu továrny. Hlavatý tím podle svých slov chtěl pomoci svému kamarádovi z dětství Rudolfu Bartošovi, aby mu příjezdová cesta do továrny nevedla šest metrů kolem jeho domu. Také mu prý chtěl zajistit, aby si na pozemku Juty mohl Bartoš chovat včely.
Ani nakonec vyprojektovaný a úřady posvěcený vjezd není podle Hlavatého v pořádku. Vjezd je sice výrazně dál od Bartošova domu, ale podle Hlavatého je v rozporu s územním plánem, který v daném místě počítá s kruhovým objezdem. Hlavatý by si představoval napojení továrny na silnici v jiném místě. Podle starosty Dvora Králové Jana Jarolíma (ANO) řešení v souladu s územním plánem je, což podle něj potvrdil i krajský úřad, který se zabýval odvoláním Juty proti povolení cesty.
Na dotaz, zda se bude Juta odvolávat i v řízení o povolení stavby samotné továrny, Hlavatý jasně neodpověděl. Novinářům po besedě řekl, že se ke stavbě uskuteční místní šetření a bude záležet na tom, jak se k tomu postaví lidé z okolí. S Řípou se hodlá sejít.
Zóna má 11,6 hektaru a zastupitelé Dvora Králové minulý týden rozhodli, že ji firmě Karsit Automotive prodají za 17,9 milionu korun bez DPH. Na základě smlouvy o smlouvě budoucí z roku 2016 již Karsit v zóně letos na jaře začal s archeologickým průzkumem. Stavět firma chtěla začít v polovině roku.
Chystaná továrna Karsitu má lisovat plechové díly karoserií aut, hlavně pro koncern Volkswagen. Aby Karsit uspokojil požadavky koncernu na dodávky dílů, připravuje nákladem asi 70 milionů korun alternativní řešení. Jeden ze sedmi lisů, které mají být ve Dvoře, zprovozní v nynějším závodu v Jaroměři.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.