Pouhých pět let vydržela první evropská cyklověž. Důvody, proč velmi oblíbená budova pro kola končí, jsou do teď nejasná. Včera ale byla věž demontována a primátor Hradce Králové Alexandr Hrabálek na kritiku ze strany občanů záhy reagoval.
„Ačkoliv se jedná o oblíbenou službu, nebylo možné pro její umístění u vlakového nádraží nalézt vhodné pozemky. Důvody ovšem nebyly na straně města. Město v roce 2017 přijalo usnesení o odkupu této cyklověže, ale za podmínky, že společnost Systematica, která věž vlastní, doloží takový právní vztah k pozemkům, které provoz zařízení dále umožní, což se nestalo," řekl primátor. I přes to, že byl zájem věž nějakým způosbem přemistit, nenašlo se ideální místo.
"Cyklověž je velmi nešťastně umístěna, doposud stála na dvou pozemcích, na městském a na pozemku cizím, a to majitele, který rovněž vlastní hotel Černigov. Město s využitím vlastních pozemků pro účely bezpečného parkování kol v cyklověži souhlasilo a tento účel podporovalo. Bohužel majiteli cyklověže skončila smlouva o výpůjčce s majitelem hotelu Černigov, jehož pozemek bylo možné pro účely cyklověže využívat pouze do konce března tohoto roku," pokračoval Hrabálek.
Jenže i přes snahy města se v blízkém okolí ideální lokalitu na přesun cyklověže najít nepodařilo. V Hradci nicméně zůstává ještě jedna věž pro kola u obchodního centra Futurum. Ta ale ve srovnání s tou u nádraží, není příliš využívána ze strany cyklistů.
"Město samo se pokoušelo najít pozemky poblíž vlakového nádraží, kam by bylo možné věž umístit, ovšem ne všechny pozemky zde jsou ve vlastnictví města. Jednání probíhala například se SŽDC, s Českými drahami, s Českou poštou i s majitelem Auparku, bohužel ani v jednom případě se nepodařilo nalézt vhodnou lokalitu pro umístění nové cyklověže poblíž vlakového nádraží," dodal na závěr primátor Hradce Králové.