Letošní květen přináší již pojedenácté výzvu s názvem Do práce na kole. Hradec jako město cyklistů do budoucna plánuje další rozšiřování cyklostezek, například u malšovického nadjezdu, který je pro kola dost nebezpečný.
Více pohybu, radosti ze života, méně emisí a pomoc rozvoji infrastruktury pro kola i pěší. To je tradiční výzva Do práce na kole, která trvá do konce května. Cesty mohou lidé zapisovat i zpětně, nejdéle do 3. června. Do akce se zapojil i Magistrát města Hradce Králové.
„Celorepubliková výzva Do práce na kole je v Hradci velmi oblíbená. Na magistrátu se do ní letos zapojilo 61 zaměstnanců, což je zase více než ty předešlé roky,“ říká mluvčí magistrátu Kateřina Šmídová.
V Hradci Králové je kolo jako dopravní prostředek velmi oblíbené i mimo celorepublikovou výzvu. Na kole se tu dostanete téměř všude. Cyklotrasy vedou na Chlumec nad Cidlinou, Nový Bydžov nebo Jaroměř. Oblíbené jsou u cyklistů i městské lesy. Hradec se také pravidelně umísťuje v anketách a hodnoceních jako jedno z nejpřátelštějších měst k cyklistům.
Před zimním stadionem, kde se momentálně dokončuje rekonstrukce, budou dokonce umístěny první sčítače cyklistů ve městě. „Plánují se také výstavby dalších cyklostezek, jako z Hradce do Stěžer, z Hradce do Březhradu nebo cyklostezka podél ulice Jana Černého ve Věkoších,“ uvádí Jana Svobodová z odboru rozvoje městě.
Chystá se také úprava malšovického nadjezdu, který je pro cyklisty velmi nebezpečný. „Chystá se tam úprava komunikace, bude tam cyklostezka a nové značení,“ popisuje Svobodová.
V Hradci Králové také už rok funguje služba sdílených kol. Ty jsou na prvních 15 minut zdarma, pak je musí cyklista zaplatit pomocí mobilní aplikace. Stanice, na kterých si lidé mohou kolo půjčit, jsou především v centrum Hradce Králové, například u Klicperova divadla nebo na třídě ČSA. Bicykl je pak třeba vrátit na jednu ze čtyřiceti stanic ve městě. V opačném případě je skrze aplikaci účtován manipulační poplatek.
Další akcí podporující cyklisty bude v září Evropský týden mobility. Ten upozorňuje na neudržitelný nárůst individuální dopravy ve městech a snaží se inspirovat k možným jiným řešením – například k cyklistice.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.