Město Hradec Králové vzneslo námitky do řízení na vydání stavebního povolení pro úsek dálnice D11 mezi nynějším koncem dálnice a Předměřicemi nad Labem. Město žádá více protihlukových opatření a postavení dalších obslužných komunikací pro místní zemědělce. Před hlukem chce město více chránit lidi ze čtvrti Svobodné Dvory.
Před hlukem chce město více chránit lidi ze čtvrti Svobodné Dvory. „Stavbu dálnice však město brzdit nechce,“ řekl mluvčí radnice Petr Vinklář.
Stavební řízení na úsek D11 Hradec Králové - Předměřice nad Labem se opakuje kvůli námitce hnutí Děti Země. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) odhadovalo, že by mohlo mít pravomocné stavební povolení v srpnu. Stavební povolení vydává ministerstvo dopravy. Na navazující úsek Předměřice nad Labem - Smiřice silničáři pravomocné stavební povolení již mají a úsek Smiřice - Jaroměř už ŘSD začalo v dubnu stavět.
Včerejšek byl posledním dnem, kdy bylo možné podávat námitky v rámci řízení ke stavebnímu povolení na úsek Hradec - Předměřice. Hradecká radnice tvrdí, že navrhovaná podoba stavby bude pro část obyvatel krajského města znamenat snížení kvality života kvůli větší hlukové zátěži a minimu obslužných komunikací. „Město tyto připomínky dlouhodobě prosazovalo v jednáních s ŘSD, ke společné dohodě však nedošlo,“ uvedl Vinklář.
Námitku do stavebního řízení podle informací serveru iDnes podal také zemědělec Martin Mukařovský ze Svobodných Dvorů, který před lety prodal ŘSD pozemky pro dálnici. Nyní se obává, že se kvůli chybějícím příjezdovým cestám nedostane na pole. Cesta na pole se kvůli dálnici zkomplikuje také farmáři Davidu Smetanovi ze sousední osady Chaloupky. „Nejsme ochotní jezdit kvůli tomu 20 kilometrů. Je potřeba udělat obslužné komunikace tak, abychom se na ta pole dostali stejně, jak se na ně dostaneme teď. Víc nechceme,“ řekl.
Nyní bude na příslušném speciálním stavebním úřadu, kterým je Ministerstvo dopravy ČR, aby v příslušných správních lhůtách uplatněné námitky posoudil a podle výsledku tohoto posouzení dále postupoval v řízení a ve věci rozhodl. Pokud by stavební úřad námitky zamítl a stavební povolení vydal, mohou nespokojení účastníci řízení podat rozklad k ministru dopravy.
Město má podle primátora Zdeňka Finka (HDK) zájem na urychlené výstavbě dálnice. „Ale současná ochrana před negativními dopady této stavby je podle nás nedostatečná,“ uvedl. Město podle něj ŘSD navrhovalo formu společného memoranda, do kterého by připomínky zakotvilo a neuplatňovalo pak námitky ve stavebním řízení. „Bohužel poslední projednaná verze tohoto dokumentu, který byl pro město, obyvatele Svobodných Dvorů i místní zemědělce, určitým kompromisem, nebyl ze strany ŘSD nakonec akceptován,“ uvedl primátor Fink.
Vznik společného memoranda iniciovalo město loni na podzim. Dokument by podle radnice znamenal větší a oficiální záruky na rychlou realizaci městem požadovaných opatření. Město chtělo memorandem podle Vinkláře předejít případným komplikacím a zdržení stavby daného úseku dálnice D11.
Dálnice D11 z Prahy na polské hranice se začala stavět v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových necelých 91 kilometrů. Od loňského srpna dálnice končí na okraji Hradce Králové sjezdem do městské části Kukleny. V Královci u Trutnova se má D11 napojit na budovanou polskou silnici S3.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.