čtvrtek 2. července 2020 Patricie

Vedení hradeckého kraje chce s ministrem Kremlíkem řešit zpoždění D11

Vedení Královéhradeckého kraje bude chtít s ministrem dopravy Vladimírem Kremlíkem (za ANO) řešit důvody zpoždění výstavby dálnice D11 z Jaroměře na hranice s Polskem. Hejtman Jiří Štěpán (ČSSD) se pozastavil nad tím, že ministr o nových termínech ve středu informoval novináře a ne vedení kraje. O osobní setkání s ministrem bude usilovat hejtman a jeho první náměstek Martin Červíček (ODS), vyplývá z dnešní tiskové zprávy hejtmanství.

Kremlík ve středu na kontrolním dnu na staveništi D11 u Hradce Králové oznámil, že až na hranice s Polskem by dálnice mohla být hotová v roce 2028. Kremlíkův předchůdce Dan Ťok loni v říjnu tvrdil, že až k hranicím by dálnice D11 mohla být hotová v letech 2024 až 2025.

"Jsme znepokojeni tím, že se takto zásadní informace dozvídáme z médií a neinformuje nás o nich sám pan ministr. Navíc ve chvíli, kdy je na návštěvě Královéhradeckého kraje a sděluje zde veřejnosti nové skutečnosti o dostavbě dálnice D11," uvedl Štěpán. Zástupci vedení kraje na kontrolním dnu přítomni nebyli.

Podle Červíčka bude kraj chtít znát důvody prodloužení termínu dostavby dálnice D11 a také to, kdo za to nese odpovědnost. "Kde máme záruky, že se nové termíny nebudou znovu měnit?" uvedl Červíček.

Připomněl i problém stavby obchvatu Jaroměře, jehož stavbu ŘSD zřejmě nestihne dokončit současně s dokončením úseku D11 z Hradce Králové do Jaroměře v roce 2022. "Je nezbytné, aby Jaroměř byla napojena na dálnici současně se zprovozněním obchvatu města. Proto mě překvapila informace o tom, že obchvat bude zprovozněn o rok později než dálnice do Jaroměře," uvedl Červíček.

Kremlík na kontrolním dni uvedl, že jej prodlužování termínů netěší. Uvedl, že bez změn právních předpisů výstavba příliš urychlit nepůjde. "Proto jsme připravili novelu zákona o urychlení výstavby, kterou snad příští týden bude projednávat vláda," řekl. Nově by se společné územní a stavební řízení a případně posuzování vlivu na životní prostředí mělo dít na základě zjednodušené dokumentace. "To urychlí rozhodovací procesy až o tři roky," řekl ve středu ministr.

D11 z Prahy do Hradce Králové začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Ve výstavbě jsou nyní dva úseky z Hradce Králové do Jaroměře o celkové délce 22,4 kilometru. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 kilometrech.

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky ČR, silnice, stavby, správa, dálnice, D11, Královéhradecký, TABULKA

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.