Na trať z Týniště nad Orlicí do Meziměstí se po skoro rok a půl dlouhé výuce zase vrátily vlaky. Od loňského února se tu opravovala trať mezi Opočnem a Hronovem. Platil ji stát a vyšla na 1,3 miliardy korun.
„Modernizace trati mezi Opočnem a Hronovem je ale jenom první střípek v rekonstrukci celého úseku tratě 026 Týniště – Meziměstí. Osobně budu lobbovat za každý další krok, protože to nám teprve umožní zvýšit četnost vlakových spojů, jejich zrychlení a především bezpečnost,“ řekl první náměstek hejtmana Martin Červíček.
Díky žádostem kraje se tak například připravuje studie proveditelnosti na trase Hradec Králové – Trutnov nebo probíhá dlouhodobá příprava dvojkolejky Hradec Králové – Pardubice. „To jsou všechno investiční záměry, kde takzvaně tlačíme na pilu. Je to potřeba, protože díky tomu se může železniční infrastruktura v našem regionu rozvíjet a poskytovat rozumné a rychlé dopravní spojení,“ dodal náměstek Červíček.
Na trati se opravovalo 29 kilometrů kolejí. Stavbaři také opravili některé mosty a postavili nová nástupiště včetně informačního systému pro cestující. V úsecích Hronov - Police nad Metují a Teplice nad Metují - Meziměstí stavbaři upravili zařízení na přejezdech.
Náklady na opravu činily 1,27 miliardy korun bez DPH. Zhruba tři čtvrtiny nákladů by měla zaplatit dotace z evropských fondů.
Největší aktuální dopravní stavbou v hradeckém kraji je dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře. První úsek o délce 15,5 kilometru z Hradce Králové do Smiřic za 2,7 miliardy korun začalo sdružení firem v čele s firmou Eurovia CS stavět v únoru. Navazující sedmikilometrový úsek do Jaroměře staví od loňského května sdružení společností Porr a Porr Bau za 1,5 miliardy korun. Vše by mělo být hotové v roce 2022.