Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) dnes symbolickým poklepáním na základní kámen zahájilo výstavbu úseku dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří. Silnice dlouhá 7 150 metrů vyjde na 1,5 miliardy korun bez DPH a první řidiči by po ní měli jezdit na konci roku 2021.
Stavbu předcházejícího úseku D11 z Hradce Králové do Smiřic by chtělo ŘSD zahájit také letos. Celý úsek z Hradce Králové do Jaroměře o délce 23 kilometrů by stavbaři chtěli postavit také do konce roku 2021.
Dálnice z Hradce Králové ve směru na Jaroměř odvede dopravu z nynější tranzitní silnice číslo 33 z Hradce Králové směrem na Náchod. Tato silnice patří k nejzatíženějším v Královéhradeckém kraji a její kapacita je podle silničářů již zcela vyčerpána. Denně po silnici z Hradce Králové směrem na Jaroměř nyní projede až 17 tisíc vozidel a v roce 2040 se počítá se zvýšením na 28 400 až 42 250 vozidel za den.
Dálnici ze Smiřic do Jaroměře postaví sdružení společností Porr a Porr Bau. Silničáři v úseku vybudují devět mostů o celkové délce 676 metrů, dvě mimoúrovňové křižovatky a čtyři protihlukové stěny o celkové délce 6,5 kilometru.
Na rozdíl od dnes zahajovaného úseku Smiřice - Jaroměř se na předcházejícím úseku Hradec Králové - Smiřice ŘSD potýká s problémy. Dosud nemá stavební povolení na část Hradec Králové - Předměřice nad Labem, protože po námitce hnutí Děti Země se tam bude stavební řízení opakovat. Na úsek Předměřice nad Labem - Smiřice silničáři stavební povolení mají. Celý úsek Hradec Králové - Smiřice o délce 15,46 kilometru bude stavět sdružení vedené společností Eurovia, dalšími členy sdružení jsou firmy Metrostav a Swietelsky. Cena má činit 2,59 miliardy korun bez DPH.
Od loňského jara dělali archeologové v trase budoucí dálnice průzkum v hodnotě 789 milionů korun bez DPH. Oblast mezi Hradcem a Jaroměří patří z archeologického hlediska mezi nejbohatší místa v zemi. Archeologové nalezli například pozůstatky osídlení z mladší doby kamenné, starší doby bronzové, pohřebiště raného středověku či pozůstatky z prusko-rakouské války roku 1866.
U posledních dvou úseků D11 z Jaroměře směrem ke státní hranici s Polskem silničáři usilují o vydání územního rozhodnutí, aby mohli začít vykupovat pozemky.
Dálnice D11 z Prahy na polské hranice se začala stavět v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových necelých 91 kilometrů. Od loňského srpna dálnice končí na okraji Hradce Králové sjezdem do městské části Kukleny. V Královci u Trutnova se má D11 napojit na budovanou polskou silnici S3.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.