čtvrtek 2. července 2020 Patricie

Dopravní podnik testoval elektromobily: pokud najezdíte víc než 200 kilometrů denně, vyplatí se

Dopravní podnik Hradce Králové půl roku testoval elektromobily. Zaměstnanci je používali na cestování po městě i na delší služební cesty. Jejich provoz se podniku vyplatil.

Dvě zapůjčená elektroauta VW e-Golf a Nissan Leaf podnik využíval jako servisní vozidla. Za půl roku testování obě auta najezdila přes dvacet tisíc kilometrů.

„Podle našich analýz se podle současných cen paliv a elektřiny provoz elektroauta vyplatí při denním nájezdu nad dvě stě kilometrů. Při využití aktuálních dotačních programů, které například městům a obcím zlevní nákup elektromobilu minimálně dvě stě tisíc korun, se ale provoz vyplatí i při nižším nájezdu. Pro řidiče však bude velice důležitá také infrastruktura pro nabíjení, tedy počet veřejných nabíjecích stanic. Těch nyní v České republice stále přibývá. Rádi bychom, aby nejpozději za dva roky byl takový stav, že majitelé elektroaut nebudou mít problém najít místo pro dobíjení," řekl Pavol Biják ze společnosti innogy, která elektroauta zapůjčila.

 Elektromobily si pochvaluje i Zdeněk Abraham, ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové: „Jejich provoz byl i z dlouhodobého hlediska jednodušší, efektivnější a s nižšími náklady než u vozů klasických.“

Dopravní podnik města Hradce Králové je v čisté mobilitě velkým průkopníkem. Jen v loňském roce podnik pořídil dvacet elektrobusů a devět trolejbusů. Polovina veškerých vozů je bezemisních. „Co se týká elektromobility dopravních podniků, je ten hradecký ve své kategorii na špici,“ uvedl mluvčí dopravního podniku František Meduna.  

Autoři | Foto Dopravní podnik města Hradce Králové

Štítky emobilita, elektromobily, Dopravní podnik města Hradce Králové, elekrobusy

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.