Kritici nešetří hradecký dopravní podnik: Nová pravidla budí vlnu nevole

Dopravní podnik Hradec Králové od 8. září zavádí nový systém pro nákup desetiminutových jízdenek a zastropování denní útraty na stovku. Reakce cestujících jsou smíšené, někteří vítají zjednodušení, jiní kritizují nefunkční čtečky a komplikace při nákupu pro rodinné příslušníky.

Dopravní podnik Hradec Králové zavedl nový systém pro nákup desetiminutových jízdenek a zastropování denní útraty na sto korun. Cestující už si nebude muset jízdenku zvolit dopředu při nástupu, ale krátkou jízdenku získá pouhým přiložením karty nebo jiného nosiče jízdenky nejprve při nástupu a po té i při výstupu do 10 minut. Nově zavádí hradecká MHD také zastropování ceny elektronických kusových jízdenek. Bez ohledu na celkový počet realizovaných nákupů jednotlivých elektronických kusových jízdenek během dne cestující vždy zaplatí maximálně hodnotu celodenní jízdenky. Tedy 100 Kč. Ceny jízdného, systém časových kuponů nebo typy nosičů jízdenek zůstávají beze změn.

Na sociálních sítích se objevují stížnosti na často nefunkční čtečky, což může při vystupování v autobuse způsobit zdržování a chaos."Kdo tohle vymyslel? Pojedu s dítětem nebo s maminkou, která nemá ucet a jak jim koupím 10 minutovou jízdenku je mi záhadou. Neustále nefungují v autobuse čtečky. Takže si představte narvany autobus a další zdržování všech při výstupu, nejen při nástupu. Člověk se snaží protlačit ke dveřím aby mohl vystoupit a ještě bude hledat fungující čtečku. Kolikrát telefon musím několikrát přikládat aby se to načetlo. Zřejmě ten, co tohle vymyslel, tím busem asi nejezdí, jinak by tohle nevymyslel," zlobí se Dalinda Dinda na Facebooku Dopravního podniku. "Od té doby co tam jsou čtečky, MHD nejezdím, pro mě to je velká tragédie, zlaté papírové jízdenky.," přidává se Lenka Štibingerová.

Na druhou stranu, někteří cestující vnímají nový systém jako krok k větší přehlednosti a férovosti. „Je dobře, že dopravní podnik neustále vylepšuje své služby a systémy. Tento nový způsob nákupu jízdenek jistě usnadní odbavování,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu Miroslav Hloušek. Někteří lidé mají jiný nápad, jak zjednodušit celý proces. "Udělejte to jako v Pardubicích, podle počtu odjetých zastávek. Bude to výrazné ulehčení. U nás se pípá nástup i výstup vždy. To si nejsem jistá, jestli by vaše strojky zvládly vzhledem k tomu, že se dlouho čeká než se jízdenka vůbec načte. Ale čip se na dopravu se mi líbí,"reagovala Monika Rozsypalová.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Dopravní podnik, jízdenka, zastropování, cestující, doprava, Hradec Králové

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.