Dnes, 10:25
Druhá etapa obchvatu Opočna na Rychnovsku bodovala v celostátní konkurenci. V soutěži Česká dopravní stavba a technologie roku 2024 si stavba získala přízeň odborné poroty a stala se jedním ze sedmi oceněných projektů, které zásadním způsobem přispěly k rozvoji dopravní infrastruktury v České republice.
Stavební práce na druhé etapě obchvatu začaly v únoru 2022 a skončily v květnu 2024. Celkové náklady na projekt dosáhly 230 milionů korun včetně DPH. Projekt, který se stal součástí rozšíření strategické průmyslové zóny Solnice – Kvasiny, měl za cíl zlepšit veřejnou infrastrukturu v Královéhradeckém kraji.
Obchvat se podařilo otevřít o osm měsíců dříve, než se původně předpokládalo. Stavba navíc probíhala bez omezení dopravního provozu. Zkušební provoz jižní části obchvatu byl zahájen již na konci loňského června.
„Projekt obnášel mnohaleté úsilí při prosazování realizace celého obchvatu, řadu jednání se zástupci státu o podpoře a financování, ale také výkupy pozemků a v neposlední řadě i dohled a spolupráci se zhotoviteli, díky čemuž se obchvat podařilo otevřít o osm měsíců dříve oproti předpokládanému termínu dokončení,“ vyzdvihl po jeho otevření tehdejší hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček.
Druhá etapa obchvatu Opočna měří 1,467 kilometru. Důležitou součástí obchvatu byla také výstavba čtyřpólového mostu o délce 129 metrů a šířce 12,5 metru, který vede přes Zlatý potok. Obchvat odvádí tranzitní dopravu mimo historické části centra města Opočna. Tyto části patří do památkově chráněného území a nachází se zde i obchody, školy a služby. Obchvat pomáhá zejména se snížením hlučnosti a znečištění ovzduší v centru města.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám