Před 90 lety, 1. prosince 1928, byla zahájena pravidelná přeprava cestujících v Hradci Králové. Na linku Kukleny - Nádraží - Slezské Předměstí tehdy vyjely dva autobusy, třínápravová tatra a menší škodovka, které provozoval podnik Autodráhy města Hradce Králové. Železniční stanice se brzy stala výchozím bodem pro další dvě trasy. Jedna mířila na Nový Hradec, druhá končila na Velkém náměstí v centru města. Na počátku 30. let pak už podnik Autodráhy města Hradce Králové provozoval 17 linek.
Po druhé světové válce se v Hradci Králové, podobně jako v nedalekých Pardubicích, rozhodli městskou hromadnou dopravu elektrifikovat, ovšem místo kdysi uvažovaných tramvají vyjely v květnu 1949 do ulic trolejbusy. Čtyři stroje Vetra-ČKD propojily nádraží s Novým Hradcem, stejný rok byla zprovozněna i linka ze Slezského Předměstí k hlavní železniční stanici. Mezníkem trolejbusové dopravy ve městě byl rok 1964, kdy trolejbusový provoz zabezpečoval devíti linkami dvě třetiny dopravní zátěže města a dopravil 16,3 milionu cestujících.
V roce 1967 ale městská rada rozhodla o postupné likvidaci trolejbusové dopravy po vypršení životnosti vozů a trakčního zařízení do roku 1980. Později ale zástupci města, stejně jako v jiných městech republiky, svůj záměr přehodnotili a trolejbusová doprava byla zachována.
Ke konci loňského roku Dopravní podnik města Hradce Králové zajišťoval MHD celkem 125 vozidly, z nichž bylo 31 trolejbusů, 91 autobusů a tři elektrobusy. MHD zajišťuje na 323 kilometrech síť 41 linek, z nichž pět bylo trolejbusových a 36 autobusových. Společnost přepravila v roce 2017 celkem 36,57 milionu pasažérů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.