Hradecká Drbna přináší další díl, ze svého pravidelného seriálu s názvem Politická korida. Tentokrát jsme se ptali všech zastupitelských klubů ve vedení Hradce Králové na parkování u hradecké nemocnice. Zajímalo nás, jak jednotlivé strany a koalice k problematice přistupují. Popřípadě i to, jak by situaci s nedostatkem stání řešili.
Čtvrtek, 6. května 2021, 07:05
Parkování u Fakultní nemocnice Hradec Králové je evergreenem mezi tématy v krajském městě. Pacienti dojíždějící do nemocnice autem stráví daleko více času hledáním parkovacího místa než v samotné ordinaci u lékaře. V týdnu řidiči hledají volné...
Odpovědi nejsou redakčně upraveny a jsou řazeny podle data a času doručení do redakce. Neodpověděl Lubomír Štěpán (KSČM).
Martin Soukup (ODS)
Situace by se dala vyřešit zájmem a podporou vedení FN. Bez jejich aktivity je situace řešitelná jen velmi obtížně. Abychom situaci parkování vyřešili komplexně a s nějakým výhledem, k jednomu stolu by museli zasednout zástupci MZ jako zřizovatel fakultní nemocnice, dále vedení kraje, města i samotné nemocnice. Osobně bych se přimlouval ještě za zástupce odborových svazů zaměstnanců.
Martin Hanousek (koalice Změna pro Hradec a Zelení)
Situaci s parkováním nevyřeší samo město, ale je třeba společné spolupráce především s Fakultní nemocnicí. Byl to náš klub Změny pro Hradec a Zelených, který v minulosti inicioval alespoň pomoci situaci stavbou dočasného parkoviště, které již stojí. Součástí byl návrh na úpravu nevhodného parkování u řeky Labe, což se částečně také realizuje. Domnívám se, že vnitřní areál nemocnice u pavilónů by měl sloužit pro především pro přivezení a odvezení nemocných rodinných příslušníků, nikoliv pro celodenní parkování. Velký potenciál vidím ve zlepšení podmínek pro cyklisty, pěší a lepší dostupnost MHD. Promarněnou příležitostí je odmítnutí investora parkovacího domu ze strany města.
Jiří Mašek (ANO)
Fakultní nemocnice Hradec Králové slouží pro spádovou oblast větší než Královéhradecký kraj. Ročně je zde na 1.360 lůžkách, hospitalizováno 41 tisíc pacientů a ošetřeny statisíce ambulantních případů. Pracuje zde 4.600 zaměstnanců, z toho téměř 650 lékařů a 2.600 sester.
Poptávka po parkovacích místech tak převyšuje 2 tisíc a nestačí proto současných 850 míst uvnitř areálu a 700 parkovacích míst v blízkosti nemocnice. Situaci trochu zlepšilo 205 míst na novém parkovišti vybudovaném městem Hradec Králové a 30 míst zapůjčených Universitou HK. Dnes se ale situace zhoršila díky revitalizaci travnatých ploch na břehu Labe, které sloužily jako "černé" parkoviště. Parkování nadivoko zde končí.
Co nám zbývá - svou nemocnici potřebujeme, parkovat potřebují pacienti i personál nemocnice a nelze před tímto problémem strkat hlavu do písku. Navrhujeme schůzku na úrovni vedení města, kraje a fakultní nemocnice s cílem odstranit tento problém. Dlouhodobé řešení parkovacím domem v blízkosti křižovatky Mileta, jejíž stavba se plánuje v roce 2022 - určitě ano, ale je třeba podniknout některé kroky už nyní. Zastupitelský klub ANO parkování u FN považuje za prioritu a jsme připraveni se podílet na jeho řešení.
Zdeněk Fink (HDK)
Parkování u FNHK je složitá věc. Mohla být vyřešena již před několika lety, měl jsem jako primátor našeho města návrh od majitele a provozovatele „parkhausu“ v Pardubicích, který investoval a provozoval. Zastupitelům se ale nezdála cena výkupu, kterou nechtěl překročit. Měl v plánu dům pro cca 600 aut a dole prodejny a služby. Parkhaus je třeba postavit, místo na něj je. Zároveň provést regulaci - vyšší zpoplatnění pro zaměstnance nemocnice při parkování uvnitř a sjednotit celé parkování kolem a uvnitř pod jednoho provozovatele. To je dle mne řešení.
Jan Čáp – (Koalici pro Hradec: KDU- ČSL a Nestraníci)
Nedostatek parkovacích míst ve Fakultní nemocnici je opravdu tristní. Město sice vybudovalo a předalo FN parkoviště před vjezdem do areálu, ale současně rekonstruovalo prostor u Labe, kde se dosud parkovalo načerno. Tím se počet míst pro parkování ve skutečnosti snížil. Situaci okolo parkovaní by měla vyřešit stavba parkovacího domu. Investorem by mělo být město Hradec Králové, jehož občané mají velkou výhodu, že ve městě je provozována Fakultní nemocnice.
Podle vyjádření ředitele FN Paličky má nemocnice investování do parkovacího domu zakázáno od svého zřizovatele tj. ministerstva zdravotnictví. Stavba parkovacího domu a jeho provozování městem by bylo vyjádřením podpory kvalitního zdravotnictví ve městě. Předpokládáme, že parkování okolo nemocnice bude muset být v systému placeného parkování. Provozování placeného parkování doporučujeme svěřit dopravnímu podniku nebo technickým službám, tj. organizaci města. Již v roce 2012 se hovořilo o stavbě parkovacího domu a stát měl roku 2015.
Aleš Dohnal (Piráti)
Logickým řešením je samozřejmě výstavba parkovacího domu. K tomu ovšem chybí vzájemná dohoda mezi fakultní nemocnice jako původcem dopravy a městem jako provozovatelem či majitelem parkovacího domu. Pokusím se, aby kraj, kde jsem předsedou dopravního výboru, v tomto případě sehrál úlohu koordinátora a partnera. Zároveň by se měla otevřít debata o parkování zaměstnanců nemocnice. Je neudržitelné, aby parkovali v areálu přímo před klinikami. Tyto místa by měla být vyhrazena pro pacienty se sníženou pohyblivostí a případně jejich doprovod. Dále je potřeba řešit bezpečné parkování kol v areálu a v neposlední řadě i polohu zastávek MHD, která by se měla změnit při rekonstrukci křižovatky Mileta.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Výmluvy, výmluvy a zase výmluvy . Chtělo by to oslovit Bílou paní Perchtu . Ta by to dokázala