Dopravní podnik Hradec Králové zasáhla pandemie stejně tak jako zbytek ekonomiky v České republice. Ačkoliv počítá ztráty spojené s pandemií, rozhodl se zachovat ceny jízdného i pro následující období. Hradečáci budou i nadále jezdit za ceny, které ve městě platí pět let.
V minulém roce klesl počet cestujících v hromadné dopravě zhruba o 30 procent. Pro dopravní podnik to znamená ztrátu kolem 40 milionů korun. Odložen je tak například nákup nových autobusů. „Standardní tržby za rok jsou v objemu 125 milionů korun, loni jsme měli propad 41 milionů korun, tedy asi o jednu třetinu,“ potvrdil ředitel Dopravního podniku Hradec Králové Zdeněk Abraham. Zároveň dodal, že se v historii nic podobného nestalo.
Městský dopravce měl v letošním roce pořídit šest nových vozů za zhruba 50 milionů korun. Tento plán ale odsunul na příští rok.
Poslední zdražování jízdného městské dopravy pamatují obyvatelé Hradce Králové v roce 2016. Pro tento rok se radnice rozhodla zachovat původní ceny a jízdné nezdražovat. Je však třeba počítat s tím, že navyšování cen se v budoucnu cestující nevyhnou.
„Ačkoli je tedy úprava ceníku v budoucnosti nevyhnutelná, nechceme ji zatím vzhledem k pandemické situaci zavádět. K tomuto kroku můžeme přistoupit až ve chvíli, kdy se život alespoň z větší části vrátí do normálu a současná pandemie a platná vládní opatření již nebudou naši společnost omezovat vysokou nemocností. Je to otázka několika měsíců až let,“ říká k současné situaci náměstek primátora Pavel Marek (ANO).
Město se zvýšením ceny jízdného zabývalo i proto, že Dopravnímu podniku poskytuje stále více peněz na jeho provoz. V současnosti Hradec Králové platí dopravnímu podniku kolem 280 milionů korun ročně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.