Tento týden Ředitelství silnic a dálnic vypsalo výběrové řízení na zhotovitele severovýchodního obchvatu Pardubic. Podobně jako u fotbalového stadionu v Hradci Králové, je i tato stavba v režimu Design & Build. Vítězná firma tak nejenom silnici postaví, ale částečně ji i vyprojektuje.
Severovýchodní obchvat Pardubic patří mezi nejdůležitější dopravní stavby sousedního kraje. „Během dopravní špičky bývá centrum Pardubic často ucpané, což rozhodně nepomáhá udržení plynulosti dopravy ve městě. Severovýchodní obchvat představuje naprosto zásadní stavbu, která přinese zklidnění a úlevu od nadměrné dopravní zátěže. Jakmile bude postaven, dojde k výraznému poklesu tranzitní i místní dopravy v centru města. Kromě toho bude stavba sloužit i jako přivaděč k dálnici D35,“ říká předseda Spolku pro výstavbu dálnic D35 a D43 Martin Kolovratník.
Stavební práce na obchvatu Pardubic mají začít ještě letos. Termín zahájení prací je závislý na tom, kdy se podaří vybrat vítěznou firmu. „S jistotou však mohu potvrdit, že výstavba začne nejpozději ve druhém pololetí roku 2021. Podle materiálů ŘSD budou stavební práce trvat dva roky,“ dodal Kolovratník. Kompletně hotovo by mělo být v roce 2023.
Severovýchodní obchvat Pardubic bude dlouhý 4.170 metrů. Začne za křižovatkou u Globusu odkud bude pokračovat do křižovatky s ulicí Bohdanečská. Obchvat bude křížit Hradeckou ulici a vytvoří tak průsečnou křižovatku. Ukončení trasy přeložky silnice I/36 je ve stávající okružní křižovatce Dubina v ulici Na Drážce.
Středa, 6. ledna 2021, 07:15
Největší dopravní stavbou Královéhradeckého kraje je bezesporu budoucí úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře. Ten dostanou řidiči k Vánocům letošního roku. Současný termín otevření podle Ředitelství silnic a dálnic platí. 22 kilometrů dlouhý...
V roce 2023 by se měl na trasu D11 napojit obchvat Jaroměře. „Nejprve musí být dokončena soutěž na zhotovitele stavby. Termín pro podání nabídek končí 3. února letošního roku,“ vysvětluje mluvčí ŘSD Jan Studecký. Nabídky posoudí hodnotící komise a doporučí společnost, se kterou by mělo ŘSD uzavřít smlouvu.
Obchvat by měl z Jaroměře vyvést hlavně tranzitní dopravu ve směru z Hradce Králové na Náchod a Polsko. Na jeho budoucí trase vykoupilo ŘSD přes 90 procent pozemků. Se zahájením stavby počítá v roce 2021.
Cena 6,5 kilometrů dlouhého obchvatu se aktuálně odhaduje na částku 863 milionů korun bez DPH.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.