čtvrtek 21. ledna 2021 Běla

K poslednímu lednu ukončí Zásilkovna spolupráci s Českou poštou

K 31. lednu ukončuje logistická firma Zásilkovna spolupráci s Českou poštou. Stojí za tím dlouhodobá nespokojenost s kvalitou služeb České pošty a neustálé zvyšování jejích cen. Pošta přitom předpokládala, že jednání o cenách budou pokračovat.

Pro Českou poštu zajišťovala Zásilkovna službu takzvané první míle. Internetové obchody mohly podávat zásilky, které byly určené pro doručení Českou poštou na jakémkoliv výdejním místě Zásilkovny v republice. Zásilkovna pak zásilky předávala poště v jejích hlavních třídicích depech.

V loňském roce předala Zásilkovna České poště šest set tisíc zásilek.

„Je mi velmi líto, že Česká pošta nevnímala Zásilkovnu jako partnera, který jí dlouhodobě pomáhá a je vstřícný ke spolupráci stejně jako fungují státní a komerční firmy v oblasti logistiky v zahraničí. Pošta neustále zvyšovala ceny, které neodpovídaly objemu podaných zásilek a v důsledku tohoto pravidelného zdražování jsme se dostali do bodu, kdy jsme v podstatě na každé zásilce tratili. Česká pošta nám navíc sdělila, že od ledna 2021 dochází k dalšímu zdražení," uvedla ředitelka Zásilkovny Simona Kijonková.

Jednání obou firem přitom měla pokračovat v lednu. Z veřejného vyjádření se ale pošta dozvěděla, že už další nebudou. „Jsme rádi, že jsme svojí silnou logistickou sítí mohli Zásilkovně pomoci v růstu," řekl mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Zásilkovna provedla po ukončení vánoční sezóny analýzu, která ukázala naprosto nevyhovující kvalitu služeb České pošty. Pošta doručila v loňském roce do druhého dne po podání jen necelých patnáct procent zásilek, které Zásilkovna předala České poště k přepravě na adresu.

 „Nespokojení zákazníci se pak právem obraceli na nás, což zásadním způsobem poškozovalo naši pověst spolehlivého a kvalitního logistického partnera. V rámci naší široké sítě výdejních míst jsme i v době před Vánoci oproti tomu doručovali do druhého dne 97 procent zásilek," dodala Kijonková.

Pro zákazníky ale ukončení spolupráce nebude mít žádné negativní důsledky. V celé republice je kolem 4000 výdejních míst. Pro přepravu zásilek jsou využíváni externí přepravci. Česká pošta provozuje 3200 pošt a výdejen balíků Balíkovna má 2000.   

Hodnocení článku je 40 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Facebook.com/zasilkovna

Štítky Zásilkovna, Česká pošta, ukončení, spolupráce, leden

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Lukáš

Dobře dělají! Česká pošta jim jenom špinila jméno, stejně jako to dělá každému, který s ní spolupracuje. Nejsou schopní doručit balík na adresu i když je někdo 24h denně doma a hned ho dávají na poštu bez pokusu o doručení a ve schránce jen upomínka pro vyzvednutí :(

čtvrtek, 14. ledna 2021, 15:45

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.