Operátory na lince 112 denně kontaktuje několik tisíc lidí, kteří chtějí získat informace o novém viru COVID-19. Pro tyto účely ale fungují jiná telefonní čísla. Linku 112 bychom měli používat pouze v případě, že máme akutní obtíže. Níže přinášíme kontakty pro občany, kteří chtějí o aktuální situaci získat nové informace.
„Pro obecné dotazy jsou určeny speciální linky Státního zdravotního ústavu, další linky spustili i jednotlivé zdravotní pojišťovny. Pro seniory je k dispozici Linka seniorů“, říká mluvčí Krajské hygienické stanice Veronika Krejčí.
Infolinku Státního zdravotnického ústavu můžete kontaktovat nonstop a to na telefonních číslech 724 810 106 nebo 725 191 367. Nově jsou zřízené i linky zdravotních pojišťoven. Jejich seznam naleznete infografice níže.
Pro seniory a lidi, kteří o seniory pečují funguje speciální informační Linka seniorů. Tu můžete bezplatně kontaktovat na telefonním čísle 800 200 007 a to každý den od 8:00 do 20:00.
Vrací-li se někdo z rizikových zemí, platí pro něj centrální opatření a musí zůstat 14 dní v karanténě. „Tuto skutečnost má takový člověk oznámit co nejdříve svému praktickému lékaři, jedná-li se o děti, pak jejich pediatrovi,“ doplňuje Krejčí.
Potřebuje-li se obyvatel Královéhradeckého kraje zeptat na informace ohledně nařizování karantény, zdravotní prevence nebo se vrací ze zahraničí a nemá zdravotní komplikace, měl by kontaktovat Krajskou hygienickou stanici na koronavirus@khshk.cz.
Čína, Írán, Itálie, Jižní Korea, Francie, Španělsko, Německo, Švýcarsko, Norsko, Dánsko, Nizozemsko, Švédsko, Velká Británie, Belgie, Rakousko
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.