Možná už jste se v té situaci ocitli. Museli jste pro své blízké či kvůli sobě volat na linku 155. Tato tři čísla asi každý vytáčí s určitým respektem a také s pocitem, že může jít o nejdůležitější hovor v našem životě. Jak tedy správně komunikovat s operátorem této tísňové linky, aby byla pomoc maximálně efektivní?
Každý volající na linku 155 je určitě pod velkým tlakem, rozhodnout může každá vteřina. Uvědomují si to i sami záchranáři a operátoři. „Proto v případě, že tísňovou linku na svém telefonu vytáčíte, nepanikařte, uklidněte se a postupujte přesně podle pokynů zdravotnického operačního střediska. Hlas, který se vám za sluchátka ozve, je připraven vyřešit i ty nejméně předvídatelné situace ve vší zodpovědnosti a svědomitosti,“ říká Petr Janáček, mluvčí krajské záchranné služby na Vysočině.
Lidé, kteří na lince 155 pracují, jsou zdravotníci speciálně vyškolení na práci v takto extrémně náročném povolání. Proto je velmi důležité jim důvěřovat, neskákat do řeči a nehádat se s nimi. Jak Janáček dále uvádí, každá otázka, která od operátora na lince 155 zazní, má své opodstatnění, proto je důležité odpovědět na každou položenou otázku.
„Pomoc je vyslána bezprostředně po lokalizaci místa události. Až se vám teda bude zdát, že dispečer svými otázkami celou situaci jen zdržuje, pak vězte, že v tu dobu je sanitka dávno na cestě a on pouze získává podrobnější údaje, které následně přeposílá posádce mířící k vám,“ dodává Janáček.
Na závěr je třeba dodat ještě to, že hovor na tísňové lince 155 vždy ukončuje operátor.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.