Úterý, 22. července 2025, 18:15
V oblasti zaměstnaneckých benefitů i nadále kralují příspěvky na stravování. Podle aktuálního průzkumu společnosti Pluxee, zpracovaného agenturou Ipsos, se stravenky nebo stravenkové karty těší velké oblibě. A to nejen díky své dlouholeté tradici, ale také díky modernizaci, která je činí stále atraktivnějšími.
Příspěvky na stravování dostává aktuálně 71 % zaměstnanců, což ukazuje, že tento benefit je vnímán jako základní součást pracovní nabídky. „Podpora stravování se i dnes stále považuje za samozřejmost,“ říká Daniel Čapek ze společnosti Pluxee. A to i přesto, že situace na trhu práce je napjatá a zaměstnavatelé se snaží přizpůsobit nabídku benefitů aktuálním požadavkům zaměstnanců.
Klasické stravenky však pomalu ustupují modernější formě – stravenkovým kartám. Zatímco papírové stravenky ještě v roce 2022 využívalo 13 % zaměstnavatelů, letos je to už jen 4 %. Elektronické karty naopak rostou v popularitě. Mnohé z nich nabízejí i cashbacky, což znamená, že zaměstnanci mohou získat zpět část utracených peněz. Tento benefit nejen zlepšuje finanční pohodu, ale zároveň zaměstnance motivuje k lepším stravovacím návykům.
Výhody stravenek a karet potvrzuje i samotný průzkum. Až 6 z 10 zaměstnanců považuje tento benefit za výhodný, přičemž pro 27 % je stravenka příjemným přilepšením do rodinného rozpočtu. Další zaměstnanci ji vnímají jako příležitost jíst kvalitněji nebo si užívat obědy v restauraci.
Zajímavým trendem se také stávají firemní kantýny. Téměř třetina zaměstnavatelů (27 %) nabízí svým zaměstnancům možnost stravování přímo ve firmě, a to nejen v továrnách, ale i v administrativních budovách. Některé firmy dokonce umožňují koupit jídlo za zvýhodněnou cenu pro rodiny zaměstnanců, a to i s možností platby stravenkovou kartou.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám