Stavba severozápadní části obchvatu Solnice na Rychnovsku za 326,2 milionu korun začne v srpnu. Hotovo má být v roce 2027. Stavbu zajistí sdružení společností MADOS MT, SWIETELSKY stavební, FIRESTA – Fišer a MDS solution, které si staveniště převzalo 30. června. Příprava pro stavbu začala, řekl dnes ČTK mluvčí hejtmanství Dan Lechmann. Nová silnice naváže na již hotovou jihozápadní část obchvatu, který je v provozu od roku 2011.
V současnosti se pracuje na zařízení staveniště a probíhají další přípravné práce, jako je třeba vytyčení inženýrských sítí. Zároveň se pracuje na dokumentaci pro uskutečnění stavby.
Přípravným pracím předcházelo bourání včetně odstranění bývalé pily a přeložky vysokého napětí a také záchranný archeologický průzkum.
Nová silnice v délce 1,7 kilometru má odlehčit centru Solnice od tranzitní dopravy, zlepšit napojení na strategickou průmyslovou zónu a zvýšit kvalitu života místních. Solnice má více než 2300 obyvatel.
Severozápadní obchvat bude dvoupruhovou, směrově nerozdělenou silnicí první třídy. V jižní i severní části stavby vzniknou okružní křižovatky, které propojí novou trasu s existující silniční sítí včetně silnic II/321 a I/14. Stavbaři vybudují také čtyři mosty, přeložky silnic nižšího významu, protihlukové stěny, retenční příkopy a přeložky inženýrských sítí.
"Dokončení stavby se předpokládá ve druhém kvartále roku 2027. Bude se jednat o poslední etapu obchvatu. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánuje mimoúrovňovou křižovatku na již hotovém obchvatu, bude to vjezdová křižovatka do závodu Škoda Auto," uvedl Lechmann.
Neděle, 13. července 2025, 14:55
Stavba obchvatu Nové Paky na Jičínsku bude dražší zhruba o pětinu, a bude tedy stát 1,6 miliardy korun. Cena, která vzešla ze soutěže, byla 1,31 miliardy korun bez DPH. Důvodem jejího zvýšení je uplatnění inflační doložky a také zadání změn v...
Přestože Královéhradecký kraj je správcem silnic druhé a třetí třídy, výstavbu severozápadního obchvatu zajistí. Dohodl se na tom se státem, vznik obchvatu Solnice to urychlí. Přípravě stavby obchvatu se kraj dlouhodobě věnoval, zejména v majetkové oblasti, vyplynulo z vyjádření zástupců hejtmanství.
Poté, co kraj poslední část obchvatu vybuduje, celý obchvat označený jako silnice I/14 převede do vlastnictví státu. Kraj dal vybudovat i jihozápadní část obchvatu. Silnice první třídy spravuje ŘSD. "Kraj realizuje stavbu na základě smlouvy o spolupráci s ŘSD," sdělila Jana Jiráňová z krajského Centra investic, rozvoje a inovací.
S rozvojem průmyslové zóny na Rychnovsku, kde pracuje přes 10.000 lidí, souvisí i další silniční stavby, třeba stavba obchvatu Častolovic za 474 milionů korun zahájená koncem května.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám