Častolovice které se nachází na důležité dopravní trase mezi Hradcem Králové a solnicko-kvasinskou průmyslovou zónou, se konečně dočkají vytouženého obchvatu. Stavba východní části obchvatu začne 20. května 2025 a přinese výrazné zlepšení dopravní situace v této oblasti. Denně totiž Častolovicemi projíždí více než 14 tisíc vozidel, což vede k velkému přetížení silnic, a tím pádem i k častým dopravním problémům.
Obchvat bude mít celkovou délku 2,2 kilometru a bude zahrnovat tři okružní křižovatky. Tato nová silniční infrastruktura bude pro místní obrovskou úlevou, protože umožní odklonit část tranzitní dopravy, která nyní projíždí centrem městysu. Kromě toho pomůže také odlehčit hlavním silnicím, které jsou vzhledem k přítomnosti těžké nákladní dopravy na hlavní trase velmi zatížené.
Stavba bude mít vysokou cenu – odhadované náklady přesahují 700 milionů korun. Městys Častolovice se nachází na silnici I/11, což je klíčový dopravní tah spojující Hradec Králové s Pardubickým krajem a pokračující dál do Olomouckého a Moravskoslezského kraje.
Pátek, 11. dubna 2025, 05:40
Tento týden začínají na silnici I/16 klíčové stavební práce, které posunou obchvat Nové Paky o krok blíže k dokončení. Po nové silnici by se měli řidiči projet už v létě.
Součástí východního obchvatu bude výstavba tří okružních křižovatek. Největší z nich vznikne mezi Častolovicemi a Kostelcem nad Orlicí a bude sloužit jako hlavní dopravní uzel pro napojení jižního obchvatu, který má být vybudován v dalších letech. Další křižovatka bude umístěna na křižovatce pod Častolovicemi, na odbočce na Synkov–Slemeno, a poslední křižovatka bude sloužit pro budoucí obchvat Kostelce nad Orlicí. Tímto způsobem dojde k efektivnímu odklonění dopravy, která by jinak procházela přímo městysu.
Kromě křižovatek se v rámci projektu vybudují také nové mosty a estakáda. Mezi významné stavby patří estakáda o délce 224 metrů, která bude mít šest polí. Tato estakáda bude sloužit k překonání řeky Kněžná a Bělá, kde je potřeba také provést protipovodňová opatření, aby byla silnice chráněna před povodněmi.
K tomu dojde například ke zvýšení komunikace a výstavbě propustků, které zajistí odtok vody. Dále se v rámci projektu vybudují tzv. inundační mosty, které budou sloužit k ochraně před povodněmi v oblasti, kde se setkávají obě řeky.
„Důležitou součástí tohoto projektu je i jeho vazba na podporu průmyslové zóny Solnice-Kvasiny. Tento projekt je součástí širšího plánu, který má zajistit lepší dopravní dostupnost pro tento region, což přispěje k dalšímu rozvoji a růstu průmyslových oblastí,“ uvedl v minulosti mluvčí hejtmanství Dan Lechmann.
Po dokončení východní části obchvatu, která by měla být hotová v roce 2026, bude doprava odkloněna mimo zástavbu Častolovic. Tento projekt je pouze prvním krokem v širším plánu, který zahrnuje i výstavbu jižní části obchvatu. Tento jižní obchvat, který má být vybudován v roce 2026, odvede veškerou dopravu zcela mimo obytnou část městysu. Plánovaná délka přeložky je 3,4 kilometru, a projekt bude realizovat Ředitelství silnic a dálnic.
Obchvat Častolovic je významnou investicí, která pomůže zlepšit dopravní infrastrukturu v regionu, zvýšit bezpečnost silničního provozu a přispět k ochraně životního prostředí v této oblasti. Kromě toho se tímto projektem uleví nejen obyvatelům městysu, ale i celému regionu, který se těší na zlepšení dopravní dostupnosti.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám