V posledních dnech z ulic Hradce Králové zmizelo několik desítek sdílených elektrokoloběžek společnosti TO-MI. Radnice v tiskové zprávě uvedla, že o koloběžky nebyl zájem. Provozovatel však tvrdí, že hlavním důvodem odchodu byla neochota na straně města. V krajské metropoli proto zůstávají pouze sdílená kola.
„Chtěli jsme to vyzkoušet, ale bohužel se celá věc nesetkala s našimi původními plány a představami,“ uvedl v tiskové zprávě náměstek primátorky Lukáš Řádek (TOP 09).
Společnost TO-MI měla své elektrokoloběžky v Hradci Králové několik měsíců. Podle radnice o koloběžky přestával být zájem. To však provozovatel odmítá. „O to vůbec nejde. Se začátkem roku je měli využívat především studenti. Důvod našeho odchodu je především neochota města jednat o jakémkoli kompromisu,“ potvrdila Hradecké Drbně Michaela Šlehoferová ze společnosti TO-MI.
Po špatných zkušenostech s jinými provozovateli radnice před třemi lety upravila vyhlášku, která provoz elektrokoloběžek na území města ztížila. Z těchto pravidel město nechtělo ustoupit. Jednalo se například o poplatek tří korun za zábor jednoho metru čtverečního městského pozemku denně. Další pravidlo stanovilo, že uživatelé mohou svoje jízdy ukončovat pouze na předem určených místech.
„Radnice po nás chtěla, abychom neposlušné uživatele pokutovali. A to hlavně ve chvíli, kdy nechají koloběžku na jiném místě. S tím jsme nesouhlasili,“ řekla Šlehoferová. Radnice tímto pravidlem chtěla předejít bezohlednému odkládání koloběžek a vandalismu. „S provozovatelem jsme vyjednali přísná pravidla, která měla zaručit, že koloběžky budou provozovány odpovědně a nebudou překážet běžnému provozu,“ vysvětluje Řádek.
Ačkoliv se provozovatel chtěl domluvit na úpravě, radnice neustoupila. „Měli jsme tam dodávku a zaměstnance, kteří by se o to snažili,“ dodává Šlehoferová. Ačkoliv podle radnice nebyl o koloběžky takový zájem, podle ní se nyní klienti na elektrokoloběžky ptají. „Nechtěli jsme být ve městě, kde o nás není zájem,“ uzavřela rozhovor s Hradeckou Drbnou Šlehoferová.
Pondělí, 19. srpna 2024, 13:10
Žádná modrá a stříbrná, nově to bude černá, žlutá a červená. Takové barvy dostanou sdílená kola v Hradci Králové, a to už teď ke konci léta. Obléknou se do městského designu, který vychází z nového vizuálního stylu.
Ze sdílených prostředků v ulicích Hradce Králové zůstávají pouze sdílená kola. Po celém městě jich je 250 a jejich provoz zajišťuje společnost Nextbike. „Zhruba šedesát těchto stanovišť je na pozemcích města, dalších pár desítek na soukromých pozemcích, jako jsou například obchodní centra,“ popisuje náměstek Řádek.
Radnice do provozu sdílených kol investuje ze svého. Výši podpory stanovila na 300 tisíc korun měsíčně. Prvních 15 minut mají zájemci zdarma, za každou další minutu zaplatí jednu korunu. Možností je i předplatné, které spočívá v zaplacení 189 korun. Uživatel si pak může jízdní kola půjčovat neomezeně na dobu půl hodiny.
Začátkem nového školního roku najdou zájemci na území města také sdílená elektrokola.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.