Albatros před šesti desetiletími stanovil měřítko rychlosti, které dnes patří k standardu. Přesně 27. srpna 1964 zapsala parní lokomotiva Albatros na zkušebním okruhu u Velimi do historie československé železnice nový rychlostní rekord. Tehdejších 162 km/h se zdálo být vrcholem možného.
„V roce 1964, kdy ještě nebyl dokončen elektrický systém, řada 498.1 prošla testy, které měly prokázat schopnost vozidel dosahovat a překračovat 160 km/h. Lokomotivy z bratislavského depa, konkrétně stroje č. 106 a 115, se střídaly na testovacích jízdách, a dokázaly, že československé strojírenství umí konkurovat světovým standardům,“ uvedl v tiskové zprávě mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
S příchodem nového tisíciletí se rychlost na sto kilometrů v hodině stala každodenním standardem pro mnohé vlaky Českých drah, včetně spojů jako EuroCity a SC Pendolino, a to na rozsáhlé síti o celkové délce 933 kilometrů tratí. Dnes mohou cestující na hlavních koridorech jako Praha-Ústí nad Labem nebo Brno-Břeclav využívat rychlosti až 160 km/h.
Nejrychlejší vlaky České republiky:
„I přes výzvy, které přináší udržení vysokých rychlostí na trati, například v údolních úsecích nebo při průjezdech městskými centry, České dráhy neustále pracují na zlepšení infrastruktury a vozového parku, aby mohly nabídnout rychlé a bezpečné spojení napříč republikou,“ dodává Šťáhlavský.
Rychlost 160 km/h, která byla před 60 lety považována za technologický zázrak, je nyní pevnou součástí českého železničního systému.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.