Počasí dnes3 °C, zítra2 °C
Čtvrtek 21. listopadu 2024  |  Svátek má Albert
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Kvalitní potraviny Z našeho regionu jsou pro supermarkety Terno nepostradatelné

PR článek

Všichni se jistě vědomě či nevědomě necháme občas zlákat reklamou v médiích. Většina nadnárodních řetězců začala v reklamách obracet svoji pozornost k naší zemi a jejím produktům. Nakupuje se hezky česky, trh je plný našich řezníků, českých farem, jarmarků a podobných marketingových taháků. Řetězce si uvědomují, že tím míří na emoce svých zákazníků a snaží se tak tvářit přátelštěji.

Když už mají regionální produkty všichni na trhu, proč pořád ryze české supermarkety Terno uvádí regionální nabídku jako konkurenční výhodu?

Při hlubším pohledu do problematiky je zřejmé, že velké řetězce nejsou schopné vnímat region menší, než je celá republika. Proto tvoří vlastní privátní značky, které se tváří jako místní produkty, a prodávají je v celé síti. Proto vydávají za regionální i ty produkty, které byly vyrobené v jiné části naší země, než kde jsou prodávané. Řetězce si totiž chtějí, velmi chytře a za pomoci velkých marketingových financí, tuto konkurenční výhodu, která patří malým lokálním sítím, uzmout pro sebe. Potřebují vytěžit z emočního vztahu „spotřebitel a jeho region“ maximum.

Terno nepracuje s republikou místo regionu, bere výrobky od producentů z kraje – na rozdíl od ostatních. Supermarkety Terno mají v této oblasti na čem stavět:

  • v jejich strategii je podpora kvalitních potravin z regionu uvedena jako hlavní benefit pro zákazníky a snaží se jej nabídkou regionálních potravin naplit
  • logo Z našeho regionu a cílená propagace vznikla již v roce 2011
  • historie družstva sahá až do roku 1908, je pro něj tedy přirozené a naprosto běžné nabízet našim sousedům (zákazníkům) zboží od našich sousedů (výrobců a pěstitelů),
  • přibližně 1/3 tržeb družstva je tvořena zbožím pocházejícím z regionu, kde je produkováno

„I přes nepříznivou ekonomickou situaci, ve které se výdaje zákazníků za kvalitní potraviny výrazně snižují, cílíme na podporu místních producentů potravin. Vytváříme nabídku pro zákazníky, které místní kvalitní produkty zajímají a vyhledávají je. Zachováváme si tuto konkurenční výhodu, protože je to pro nás jakožto místní regionální firmu přirozené a odlišuje nás to od konkurence,“ sděluje Pavel Primus, ředitel marketingu a rozvoje společnosti JEDNOTA, spotřební družstvo České Budějovice.

Značka „Z NAŠEHO REGIONU“

Družstvo regionální produkty nabízí už řadu let pod značkou Z našeho regionu. Na stránkách promo letáků Terno, které jsou mutované dle místa distribuce, jsou zobrazovány výrobky od malých regionálních výrobců.

Družstvo rovněž spolupracuje s agrárními komorami krajů, ve kterých podniká. Zkouší i další formy propagace – například Dny regionálních dodavatelů, seriál o regionálních výrobcích z Terna na Jihočeské televizi.

Důležitá je pro Terno propagace a zviditelnění konkrétního výrobce či pěstitele z regionu a jeho výrobků. V českobudějovickém Ternu například slouží zákazníkům k lepší orientaci při vyhledávání farmářských výrobků z regionu podlahová reklama. Rovněž oblíbené farmářské trhy, které Družstvo pořádá každý pátek v Ternu České Budějovice, Hradec Králové a Olomouc, poskytují výrobcům a pěstitelům z regionu možnost odprodeje svých výrobků. A toto je právě rozdíl od strategie konkurenčních řetězců.

Ohodnoť článek

Štítky jídlo, družstvo, České Budějovice, reklama, Jihočeská televize, Terno, Hradec Králové, Olomouc

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Kvalitní potraviny Z našeho regionu jsou pro supermarkety Terno nepostradatelné  |  Zprávy  |  Hradecká Drbna - zprávy z Hradce a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.