Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 7. června 2024, 10:25
Všichni se jistě vědomě či nevědomě necháme občas zlákat reklamou v médiích. Většina nadnárodních řetězců začala v reklamách obracet svoji pozornost k naší zemi a jejím produktům. Nakupuje se hezky česky, trh je plný našich řezníků, českých farem, jarmarků a podobných marketingových taháků. Řetězce si uvědomují, že tím míří na emoce svých zákazníků a snaží se tak tvářit přátelštěji.
Když už mají regionální produkty všichni na trhu, proč pořád ryze české supermarkety Terno uvádí regionální nabídku jako konkurenční výhodu?
Při hlubším pohledu do problematiky je zřejmé, že velké řetězce nejsou schopné vnímat region menší, než je celá republika. Proto tvoří vlastní privátní značky, které se tváří jako místní produkty, a prodávají je v celé síti. Proto vydávají za regionální i ty produkty, které byly vyrobené v jiné části naší země, než kde jsou prodávané. Řetězce si totiž chtějí, velmi chytře a za pomoci velkých marketingových financí, tuto konkurenční výhodu, která patří malým lokálním sítím, uzmout pro sebe. Potřebují vytěžit z emočního vztahu „spotřebitel a jeho region“ maximum.
Terno nepracuje s republikou místo regionu, bere výrobky od producentů z kraje – na rozdíl od ostatních. Supermarkety Terno mají v této oblasti na čem stavět:
„I přes nepříznivou ekonomickou situaci, ve které se výdaje zákazníků za kvalitní potraviny výrazně snižují, cílíme na podporu místních producentů potravin. Vytváříme nabídku pro zákazníky, které místní kvalitní produkty zajímají a vyhledávají je. Zachováváme si tuto konkurenční výhodu, protože je to pro nás jakožto místní regionální firmu přirozené a odlišuje nás to od konkurence,“ sděluje Pavel Primus, ředitel marketingu a rozvoje společnosti JEDNOTA, spotřební družstvo České Budějovice.
Družstvo regionální produkty nabízí už řadu let pod značkou Z našeho regionu. Na stránkách promo letáků Terno, které jsou mutované dle místa distribuce, jsou zobrazovány výrobky od malých regionálních výrobců.
Družstvo rovněž spolupracuje s agrárními komorami krajů, ve kterých podniká. Zkouší i další formy propagace – například Dny regionálních dodavatelů, seriál o regionálních výrobcích z Terna na Jihočeské televizi.
Důležitá je pro Terno propagace a zviditelnění konkrétního výrobce či pěstitele z regionu a jeho výrobků. V českobudějovickém Ternu například slouží zákazníkům k lepší orientaci při vyhledávání farmářských výrobků z regionu podlahová reklama. Rovněž oblíbené farmářské trhy, které Družstvo pořádá každý pátek v Ternu České Budějovice, Hradec Králové a Olomouc, poskytují výrobcům a pěstitelům z regionu možnost odprodeje svých výrobků. A toto je právě rozdíl od strategie konkurenčních řetězců.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.