Na příjezdové silnici do největšího krkonošského střediska Špindlerův Mlýn začaly přípravné práce k rekonstrukci tří takzvaných polských mostů, řidiči musí počítat s omezením. Stavbaři budou v úzkém údolí Labe v úseku mezi Vrchlabím a Špindlerovým Mlýnem pracovat za provozu. Královéhradecký kraj je investorem oprav. Předpokládané náklady jsou 119,8 milionu korun. Práce zajistí pardubická stavební firma Chládek a Tintěra.
Doprava je už nyní řízena kyvadlově. Silnice II/295, jejíž součástí jsou tři mosty, je jedna z nejvytíženějších v Krkonoších. Mosty před 30 lety postavily polské firmy.
"Od úterý 2. dubna do 3. listopadu běží stavební práce na rekonstrukci takzvaných polských mostů na silnici mezi Vrchlabím a Špindlerovým Mlýnem. Stavební práce si vyžádaly částečnou uzavírku stávající komunikace. Provoz je sveden do jednoho jízdního pruhu. Dál povede po provizorní komunikaci v místě stavby s využitím mostního provizoria," řekl mluvčí hejtmanství Dan Lechmann.
Rekonstrukce počítá s výměnou nosné konstrukce u jednoho z mostů, spodní části dalších dvou mostů budou zachovány. Vedle toho se opraví navazující úsek opěrných zdí a přilehlé komunikace II/295.
Modernizace tří mostů na jediné přístupové silnici do Špindlerova Mlýna měla začít loni na jaře. Zpozdily se ale přípravy projektu, takže kraj začátek rekonstrukce o rok odložil.
Za provozu s omezením dopravy byla také nedávná oprava jiných tří tzv. polských mostů, a to na hlavním silničním tahu do Pece pod Sněžkou. I tam šlo o rekonstrukci mostů v havarijním stavu, auta jezdila po provizorních mostech. Práce tam začaly v květnu 2021 a vyšly na 187 milionů korun s DPH. Mosty na silnici v Temném Dole před Pecí pod Sněžkou jsou znovu plně průjezdné od poloviny listopadu 2022. Hlavně o víkendech se v obou směrech z důvodu omezení provozu tvořily dlouhé kolony, což lze očekávat při rekonstrukci mostů na silnici mezi Vrchlabím a Špindlerovým Mlýnem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.