Sdružení Společnost D11 v čele se společností MI Roads podalo Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) námitky proti výběru polské stavební společnosti Budimex pro stavbu úseku D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. "Nyní námitky posuzujeme s termínem vypořádaní 15 dní," uvedl dnes na síti X generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Budimex v tendru nabídl nejnižších 11,35 miliardy korun bez DPH, tedy 87 procent původně předpokládané ceny. O zakázku se ucházelo šest subjektů.
Prostřednictvím vedoucího sdružení spol. MI Roads a.s. podalo sdružení “Společnost D11” námitky proti výběru nejvýhodnější nabídky na akci “D11 1109 Trutnov - státní hranice ČR/PR”, kterou byla nabídka spol. BUDIMEX SA. ????Nyní námitky posuzujeme s termínem vypořádaní 15 dní.
— Radek Mátl (@MatlRadek) December 8, 2023
Minulý týden ŘSD uvedlo, že pokud nebudou podány námitky proti výběru firmy Budimex, mohla by stavba D11 oficiálně začít 19. prosince. Úsek měří 21,1 kilometru.
Námitky podalo sdružení Společnost D11 prostřednictvím MI Roads, která je vedoucím sdružení. MI Roads patří přes společnost Metrostav Infrastructure do skupiny Metrostav.
V září napadlo stavební povolení úseku D11 Tutnov - hranice ekologické hnutí Děti Země. Rozklad podaný hnutím ministr dopravy Martin Kupka (ODS) minulý týden zamítl, čímž stavební povolení nabylo právní moci. Vydané stavební povolení podle Kupky doznalo změn, které sníží na minimum dopady stavby na okolí a přírodu.
ŘSD plánuje, že na D11 prioritně vybuduje tříkilometrový úsek u hranice s Polskem. Měl by navázat na polskou rychlostní silnici S3 otevřenou letos v září. Česká strana by tříkilometrový úsek chtěla otevřít v roce 2025. Auta by se tak po něm a po S3 vyhnula polskému pohraničnímu městu Lubawka a české pohraniční obci Královec. Celý úsek Trutnov - státní hranice, jehož součástí jsou i dva půlkilometrové tunely, by měl být hotový v roce 2027.
ŘSD současně připravuje stavbu úseku D11 z Jaroměře do Trutnova. K úseku o délce 19,6 kilometru ŘSD v březnu získalo pravomocné územní rozhodnutí. Se zahájením stavby ŘSD počítá v roce 2025 a s uvedením do provozu v roce 2028. Tím by byla celá D11 hotová.
D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových 113 kilometrů. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.