Stavba druhé etapy Opočna je v plném proudu. Dosud se prostavělo 140 milionů z celkové částky, která převyšuje 220 milionů. Stavba začala loni v květnu a hotovo by mělo být v roce 2024.
Investice souvisí s rozvojem průmyslové zóny Solnice - Kvasiny, v níž má závod automobilka Škoda Auto. Nová silnice o délce 1,5 kilometru propojí první část obchvatu od kruhové křižovatky U Jordánku s výpadovkou na Třebechovice pod Orebem a Hradec Králové.
Mezi kruhovou křižovatkou u Jordánku a budovaným mostem stavbaři jako ochranu kanalizace pod násypem vystavěli dva takzvané tubosidery, zpevnili pláň pod opěrnou zdí pomocí hlubinného zakládání štěrkopískových pilot a založili opěrnou zeď. Investorem je kraj, akce je financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
"Celková cena stavebních prací je včetně víceprací 222,9 milionu korun s DPH, z toho proinvestováno bylo zhruba 140 milionů korun. Harmonogram prací a termín jejich dokončení bude v letošním roce aktualizován v souladu s postupem prací a sesedání násypu. Předpokládaný termín dokončení stavby je v současnosti rok 2024," řekl mluvčí hejtmanství Dan Lechmann.
Podle zástupců kraje je výstavba druhé části obchvatu technicky i finančně náročnější než byla první etapa, a to kvůli komplikovanějšímu terénu. Komunikace překlene údolí Zlatého potoka. Nový most o čtyřech polích bude mít rozpětí 129 metrů a šířku 12,5 metru. Stavba se navíc musí vypořádat se ztíženými geologickými podmínkami údolní nivy.
Obchvat, který staví sdružení firem M-Silnice a Eurovia CS, je přeložkou silnice II/298, jedné z hlavních tras z Hradce Králové do Orlických hor. Po dokončení přeložky bude obchvat Opočna hotov.
Severní, již hotová část obchvatu zhruba za 150 milionů korun z centra Opočna odvedla především auta na trase mezi Českým Meziříčím a Dobruškou, druhá, budovaná část obchvatu povede západně od města. Na severní část obchvatu se napojí na kruhovém objezdu v Nádražní ulici.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.