Hhradeckou flotilu MHD doplnilo během letošní zimy deset nových autobusů, které již v posledních dnech mohou cestující vídat přímo v provozu. Jedná se o šest nízkopodlažních třídveřových a čtyři kloubové nízkopodlažní čtyřdveřové autobusy.
Celkově vyšly dopravní podnik na více než 63 milionů korun. Design nových autobusů městské hromadné dopravy navrhl architekt Patrik Kotas. „Dopravní podnik města se snaží neustále modernizovat a zkvalitňovat nejen své vozy ale i služby. Vedle chystaného nového odbavovacího systému byl nyní vozový park MHD doplněn o desítku nových autobusů. Postupně začínají nahrazovat starší vozy, které se dopravní podnik chystá časem vyřazovat,“ říká náměstek primátorky pro oblast dopravy Miroslav Hloušek. Nové autobusy splňují nejvyšší nároky na bezpečnost, kvalitu a ekologii provozu, kdy plní emisní normu EURO VI. „Jsou vybaveny automatickou klimatizací a cestující zde naleznou USB zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky. Nové autobusy přinášejí také změnu v interiérech, kdy látkové sedačky nahradily koženkové, což je lepší i z důvodu údržby,“ doplňuje náměstek Miroslav Hloušek. Dále jsou vozy vybaveny manuálně ovládanou vyklápěcí plošinou pro přepravu tělesně postižených osob na invalidním vozíku i systémem pro podávání informací nevidomým osobám.
Za doplnění vozového parku o deset nových autobusů zaplatil Dopravní podnik města Hradce Králové 63, 1 milionu korun. Jeden nízkopodlažní třídveřový autobus vyšel na 5,25 milionu korun, větší kloubový autobus se čtyřmi vstupy stál 7,9 milionu korun. Záruční doba na celé vozidlo pak je šest let.
Dopravní podnik provozuje 131 vozů MHD, kdy zhruba polovina z nich je elektrických. Obměna vozového parku probíhá průměrně jednou za rok. „Dbáme na to, aby stáří vozů veřejné dopravy nebylo více než devět let, což odpovídá i nárokům v rámci standardu kvality,“ doplňuje ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Zdeněk Abraham.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.