Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekČtvrtek, 6. října 2022, 13:55
Ochrana životního prostředí není tématem pouze pro firmy a vlády, ale i pro domácnosti a jednotlivce. Problematika to však není jednoduchá a člověk i s dobrým úmyslem častokrát tápe. Společnost Mastercard proto představila ve spolupráci se švédskou společností Doconomy svou vlastní uhlíkovou kalkulačku. Ta se od těch ostatních liší tím, že je přímou součástí aplikace internetového bankovnictví. Uživatelům tak umožňuje zamyslet se nad svým nákupním chováním díky podrobnějším informacím o uhlíkové stopě u každé transakce. Díky tomu lze snadněji pochopit, co ve každodenní spotřebě představuje například 2 kg CO2, což může znít jinak velmi abstraktně.
Rostoucí zájem o téma uhlíkové stopy v posledních letech potvrzuje i studie udržitelnosti, kterou zadala společnost Mastercard. Pro téměř polovinu (48 %) dotazovaných evropských respondentů je snižování uhlíkové stopy nyní důležitější než před vypuknutím pandemie. Více než polovina (52 %) respondentů se pak více než dříve zajímá o vlastní vliv na životní prostředí. Většinu z nich tvoří především generace Z a mileniálů.
Ukazuje se, že lidem záleží na tom, aby jejich nakupování a věrnostní odměny měly smysluplný pozitivní vliv na planetu. Podle studie si necelé tři třetiny dotazovaných (58 %) více všímá dopadů svého jednání. Evropští účastníci studie považovali za tři nejdůležitější témata, na něž by se firmy a komerční značky měly zaměřovat, vedle řešení pandemie také snižování množství odpadu (39 %), řešení problému znečištění plasty z obalových materiálů a výrobků (38 %) a redukci znečištění ovzduší a vod (35 %).
Výzkum iResearch ukázal, jak veřejnost vnímá svou činnost související s uhlíkovou stopou. Data ukazují například to, že si 71 procent českých respondentů uvědomuje to, co je uhlíková stopa, ale pouze desetina si jí je vědoma své vlastní uhlíkové stopy. Respondenty by zároveň zajímala informace o jejich uhlíkové stopě při nákupu a stojí také o přehled v mobilním bankovnictví. V prvním případě reagovalo kladně 39 procent respondentů, ve druhém 35 procent.
„Vnímáme silně se zvyšující zájem o ochranu životního prostředí i mezi českými spotřebiteli. Lidé chtějí rozumět tomu, jakým způsobem mohou přispět svým osobním vlivem a my můžeme využít naši celosvětovou síť k tomu, abychom jim to usnadnili. Nepřestáváme proto hledat nové způsoby, jak jako firma smysluplně přispět nejen přímým vlivem a konkrétními projekty, ale i prostřednictvím edukace držitelů karet,“ poukazuje Michal Čarný, generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
„Je zcela nezbytné, aby si firmy plně uvědomovaly svou roli při ochraně planety. Nejde jen o to, že je to velice důležité pro spotřebitele, ale jednoduše je to správná a nezbytná věc, kterou je nutné udělat. Koneckonců, jinou planetu nemáme, a všichni tak máme společnou zodpovědnost a povinnost konat. Od vypuknutí nemoci Covid-19 se navíc zájem o ochranu životního prostředí zvyšuje exponenciálním tempem. To znamená, že naše úsilí musí růst stejně rychle. Nepřestáváme proto hledat nové způsoby, jak jako firma smysluplně přispět. Stejně usilovně se snažíme své ambice sdílet a šířit, abychom podpořili i ostatní, a činili tak důležité a nezbytné kroky společně,“ uvádí Michal Čarný.
Součástí platformy udržitelnosti společnosti Mastercard, nazvané jednoduše Sustainability, je od roku 2020 také program Priceless Planet Coalition. Jeho prostřednictvím chce Mastercard trvale pomáhat firmám i spotřebitelům prospívat planetě. Kromě zalesnění pomocí výsadby 100 milionu stromů nyní společnost představila další projekt. Ve spolupráci se švédskou fintechovou společností Doconomy vznikla uhlíková kalkulačka. Jde o nástroj, který umožňuje bankám upravit své služby s ohledem na ekologicky zaměřené spotřebitele, kteří chtějí podrobnější informace o svých nákupech.
Kalkulačka poskytuje informace a data o dopadech nákupních rozhodnutí a umožňuje uživateli, aby se snadno podílel na ochraně životního prostředí. Nástroj nemonitoruje jednotlivé položky nákupu, uhlíkovou stopu přisuzuje jednotlivým nákupům dle segmentu, jako jsou drogerie, cestování či potraviny.
Uhlíková kalkulačka spotřebitelům ukazuje přehled emisí uhlíku vzniklých v souvislosti s jejich nákupy v jednotlivých kategoriích. Výpočty je navíc možné doplňovat o snadno srozumitelné příklady, jako je například počet stromů nutných k pohlcení daného množství CO2. Uživatelé mohou také přispívat na obnovu lesů v rámci programu Priceless Planet Coalition. Do něj se zapojilo již více než 50 subjektů z celé Evropy.
„Společnost Mastercard do poskytování podrobných informací jednotlivcům a do společného postupu zapojuje celý obor. Mění tím samotný obsah role, kterou může v každodenním boji s klimatickou změnou finanční sektor sehrávat. V době, kdy ostatní mluví o důležitosti uplatňování zásad ESG, uvádí je Mastercard do praxe a poskytuje spotřebitelům potřebné údaje,“ popisuje Mathias Wikström, generální ředitel společnosti Doconomy.
Banky pak mohou uhlíkovou kalkulačku jednoduše začlenit do svých aplikací mobilního bankovnictví využitím aplikačních rozhraní (API), která jsou již k dispozici na stránkách Mastercard Developers. O konkrétním datu spuštění uhlíkové kalkulačky na českém trhu Mastercard nyní jedná s vybranými bankami.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.