Počasí dnes8 °C, zítra6 °C
Pondělí 25. listopadu 2024  |  Svátek má Kateřina
Bez reklam

Nová Zelená je o kousek blíž zákazníkům. Developer zapracoval připomínky EIA

Obyvatelé západní části Hradce Králové se nakonec dočkají nové obchodní zóny a městského parku včetně napojení na existující síť cyklostezek. Nákupní park je koncipován jako jednopatrový komplex s pasáží, vedle 30 klasických obchodních jednotek je počítáno i s hobbymarketem. Celkem zde vznikne několik set nových pracovních míst. Developerská společnost J&T REAL ESTATE CZ již zapracovala všechny připomínky k projektu z pohledu vlivu na životní prostředí (EIA) a nyní se soustředí na další fáze výstavby.

„Projekt nové obchodní zóny na okraji královéhradeckých Kuklen je v souladu se strategickým plánem města a platnými územními předpisy. Jsme přesvědčeni, že se v kombinaci s dokončovanou dálnicí D11 rozvine dosud nevyužitý potenciál území a přinese do této části města nový život. Přilehlý park, který se rozlohou přiblíží Žižkovým sadům, se jistě stane místem pro setkávání rodin, oddych a sport,“ říká Martin Kodeš, místopředseda představenstva J&T REAL ESTATE CZ, a dodává, že podobné centrum s parkem v Kuklenách a okolí zatím schází.

Hlavním architektem projektu je Tomáš Vymetálek, známý hradecký architekt, který mimo jiné stojí za vítězným návrhem nové arény na místě někdejšího Všesportovního stadionu. O finálním mixu obchodů a služeb v nákupním parku Nová Zelená se aktuálně jedná. „Zájem mít svoji prodejnu v Hradci Králové mají značky z oblasti módy, sportu, zdravé výživy nebo potřeb pro kutily a domácnost, které v této lokalitě dosud nejsou zastoupeny. Smlouvu máme také uzavřenou s renomovanou prodejnou nábytku, jejíž jméno prozatím z obchodních důvodů neuvádíme. Dále budou v areálu v provozu stále žádanější bezobslužná myčka i čerpací stanice a na co se můžou lidé určitě těšit, je oblíbená prodejna potravin Lidl,“ uvádí Martin Kodeš.

K vyhodnocení obchodního potenciálu nového centra si developer nechal zpracovat analýzu nákupního chování obyvatel Hradce Králové a dalších měst v dojezdové vzdálenosti k Nové Zelené. Šlo například o Lázně Bohdaneč, Chlumec nad Cidlinou, Hořice, Jaroměř a další obce poblíž Hradci Králové. Průzkum, kterého se zúčastnilo 1 008 respondentů, realizovala agentura Ipsos a vyplynulo z něj, že 83 % obyvatel spádové oblasti má zájem chodit nakupovat do připravovaného nákupního parku. Nejpříznivěji jsou výstavbě nakloněni obyvatelé samotných Kuklen a Svobodných Dvorů, kterých by v centru nakupovalo 87 %.

Zohledněny byly připomínky města i obyvatel

V tuto chvíli se již developer vyrovnal se všemi vlivy záměru na životní prostředí (tzv. "malá" EIA – zjišťovací řízení), které se týkaly zejména modelu dopravy v lokalitě a potenciálního hluku z ní.

Dopravní řešení obslužnosti z pohledu počtu aut, která budou do nákupního parku přijíždět, byl na základě připomínek k EIA upraven v koordinaci s hlavním architektem města. „Přepracované řešení představuje robustní dopravní model, který je v porovnání s nezávislou analýzou společnosti Ipsos dokonce naddimenzovaný. Počítá tak raději s mnohem většími počty aut, než kolik jich bude podle všech dostupných modelů do nákupního parku skutečně jezdit,“ uvádí Kodeš.

Vyřešen byl i požadavek města a veřejnosti týkající se tepelného ostrova. V rámci projektu bylo zcela přepracováno venkovní parkoviště, byly přidány stromy i zeleň. Na střechu bude umístěna fotovoltaika pro výrobu zelené energie a dále se využije i dešťová voda. „Tu jsme všechnu svedli do vsakovacích boxů a jezírek, místní tak nemusí mít obavu z poklesu hladiny podzemní vody,“ upozorňuje na jedno z řady udržitelných řešení Martin Kodeš.

V reakci na obavy nejbližších sousedů z hluku, který by mohlo způsobit zásobování nákupního parku, byl v rámci projektu zásadně přepracován oddělovací pás zeleně mezi centrem a stávající zástavbou. Umělé kopce, které zapadnou do reliéfu krajiny a stanou se součástí velkého parku, tak budou sloužit jako přirozená hluková clona.

Developer věnuje 35 milionů na dopravu a rozvoj Kuklen

Aktivity J&T REAL ESTATE CZ se zatím soustředily zejména na Prahu a Brno, potenciál západní části Hradce Králové a její spádové oblasti však přivedl developera k rozhodnutí rozšířit aktivity také na východ Čech. „O výstavbě obchodní zóny o celkové ploše 35 000 metrů čtverečních vedeme už delší dobu konstruktivní jednání s představiteli města. Zastupitelé mají na stole vzájemnou smlouvu o spolupráci, která by mohla proces výstavby zase o kousek urychlit. Protože jsme si vědomi, že nové centrum ovlivní dopravní situaci v lokalitě, rozhodli jsme se darovat městu peníze, které jistě pomůžou řešit i dopravu ve městě. Navíc na svoje náklady vybudujeme třetinu veřejně prospěšné komunikace, kterou bezúplatně převedeme na město,“ dodává Martin Kodeš.

Na konci loňského roku byl uveden do provozu pokračující úsek dálnice D11, která propojuje Prahu s hranicí s Polskem. Dálnice nyní vede do Smiřic a Jaroměře, což výrazně zrychluje dojezdovou vzdálenost k novému centru z dalších lokalit. Nově zprovozněný úsek prochází v bezprostřední blízkosti projektu, přičemž sjezd z dálnice je umístěn pouhý kilometr od plánovaného nákupního parku. V roce 2023 by pak měla být zahájena stavba úseku dálnice D35 ze Sadové do Hořic, s plánovaným uvedením do provozu v roce 2026.

Hodnocení článku je 54 %. Ohodnoť článek i Ty!

Tisková zpráva

Štítky nová, zelená, Hradec Králové, čtvrť, projekt, vizualizace, EIA, stavba, J & T REAL ESTATE CZ, a.s., Kukleny, Ipsos, Dálnice D11, Praha, Lidl

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Nová Zelená je o kousek blíž zákazníkům. Developer zapracoval připomínky EIA  |  Zprávy  |  Hradecká Drbna - zprávy z Hradce a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.