Řidiči jedoucí z Prahy přes Hradec Králové se nově dostanou po dálnici D11 až do Jaroměře. Ředitelství silnic a dálnic dnes dopoledne otevřelo dva nové úseky. Na oficiální přestřižení se dostavilo několik stovek lidí. První auta na novou část dálnice najela krátce po 11 hodině.
Oficiální otevření nové části dálnice se konalo na mimoúrovňové křižovatce v Pileticích u Hradce Králové. Ředitelství silnic a dálnic na poslední chvíli posunulo oficiální přestřižení pásky. Tuto změnu obhajoval dosluhující ministr dopravy Karel Havlíček (ANO).
„Mám před sebou poslední půlhodinu ve funkci. Není to kvůli té fotce, ale kvůli tomu, že jsem se chtěl tímto proslovem rozloučit. Jsem rád, že je můj poslední projev právě tady,“ řekl Havlíček při svém proslovu.
Oficiální řečnění všech přítomných trvalo přes půl hodiny. Po posledním proslovu se zástupci státu, investora, dodavatelů, Hradce Králové i kraje chopili nůžek a přestřihli pásku. Nejdříve tu za část z Hradce Králové do Smiřic, následně pak za navazující úsek do Jaroměře.
„Dneska jsme nahradili velmi nebezpečný úsek přetížené silnice první třídy, na kterém umírali lidé,“ řekl dnes generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Díky nové dálnici se neuleví pouze dopravě na silnici I/33. Dopravní situace by se měla zlepšit i v Hradci Králové. „Podle našich dopravních modelů by měla být změna v centru města citelná prakticky okamžitě,“ řekl dnes mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Díky nově otevřeným úsekům dálnic D35 a D11 nemusí přes centrum krajské metropole tranzitní doprava. Do průmyslové zóny mohou nově kamiony sjíždět v Pileticích, ostatní do Hradce Králové vůbec nemusí. „Už teď je patrné, že D35 dopravě v centru města pomohla,“ řekl dnes primátor Alexandr Hrabálek (ODS).
Plné délky obou úseků si neužijí řidiči vozidel nad 12 tun jedoucí do Náchoda. Kvůli obavám z dopravního kolapsu ve špičkách město, zakázalo sjezd této tranzitní dopravě na posledním exitu na severní straně města. Proto musí veškerá tranzitní doprava sjíždět už na exitu jih. Nákladní vozy jedoucí do Trutnova sjezd za městem využít mohou.
Na původní silnici I/33 budou řidiči kamionů najíždět v Semonicích. I proto tam došlo k úpravě přednosti. Řidiči na cestě z Hradce Králové do Jaroměře (nebo v opačném směru) budou dávat všem vozidlům jedoucí od dálnice přednost. Na změnu úpravy upozorňuje celá série dopravních značek.
Podle vedení města by totiž hrozilo, že by se přes město vraceli i řidiči, kteří míří na Náchod. „Pokud by byla ucpaná silnice I/33 i jižní sjezd z dálnice a řidiči pokračovali po dálnici k severnímu sjezdu a z něj se vrátili zpátky, Jaroměř by byla zablokovaná v obou směrech,“ řekl před časem serveru iDnes starosta Jaroměře Josef Horáček (VPM).
Čtvrtek, 16. prosince 2021, 17:15
Obchvat dvanáctitisícové Jaroměře na Náchodsku postaví společnost Metrostav Infrastructure za 687,83 milionu korun. Firma v soutěži dala Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) nejvýhodnější nabídku. Zahájení stavby však podle něj stále blokuje spor o...
Původně se totiž počítalo s tím, že se aktuální úsek zprovozní souběžně s novým obchvatem města, který by navedl dopravu na Náchod. S jeho stavbou se však zatím ani nezačalo. Ředitelství silnic a dálnic sice vybralo firmu, ale zahájení blokují spory ohledně pozemků.
Ten vede se státem František Kučera. Například letošní rozhodnutí hradeckého krajského úřadu o vyvlastnění části pozemků manželé Kučerovi úspěšně napadli u hradeckého krajského soudu. Následnou kasační stížnost proti verdiktu krajského soudu podanou hradeckým hejtmanstvím a ŘSD v listopadu zamítl Nejvyšší správní soud. Žádost ŘSD o vyvlastnění pozemků nyní znovu posuzuje krajský úřad.
Stát počítá s tím, že se podaří dálnice D11 dotáhnout na hranici s Polskem do roku 2027. Tam se napojí na polskou rychlostní silnici S3. Na Polské straně jsou práce o něco dál. U bývalého hraničního přechodu už se pokládá asfalt.
V současné době chybí vybudovat dva samostatné úseky. První se má začít stavět v roce 2023. Půjde o jednadvacetikilometrovou část vedoucí z Trutnova na hranice. O rok později má začít vznikat i 19 kilometrů dlouhá část z Jaroměře do Trutnova.
„Obě dálnice si zaslouží pokračování. Teď jsme stavěli na rovině, ale pevně doufám, že se státu i Ředitelství silnic a dálnic podaří dotáhnout tu silnici až do hor a na hranice s Polskem,“ řekl dnes hejtman hradeckého kraje Martin Červíček (ODS).
Pro stavbu mezi Trutnovem a státní hranicí v současné době probíhá vykupování pozemků. Úsek mezi Jaroměří a Trutnovem před pár týdny získal územní rozhodnutí. Ze začátku příštího roku se Ředitelství silnic a dálnic pustí do řešení a vykupování pozemků.
Stavba dálnice D11 začala už v roce 1978. Prvních 19 kilometrů dlouhý úsek mezi Prahou a Břístvím byl otevřen v říjnu 1984. K Hradci Králové se nová silnice dostala v srpnu roku 2017. Do současné doby bylo otevřeno celkem 92 kilometrů dálnice. Dá se tak říct, že se každým rokem postavilo necelých 2,5 kilometru dálnice.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.