U Hradce Králové v Plotištích vyrostla největší silniční křižovatka v Královéhradeckém kraji. V současné době napojuje nový úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic a stávající silnici první třídy číslo 35. Po napojení dálnice D35 na Jičín se z ní stane jedna z největších silničních křižovatek v České republice. Hradecká Drbna si ji o víkendu prohlídla z blízka. A vy se nyní můžete podívat tam, kam se civilisté zatím nedostanou.
Dálniční křižovatka je navržena tak, aby se na ní mohla napojit budoucí dálnice D35. Ta se připojí na místě současné silnice I/35, kterou náhradí. Chybějící úsek se bude objíždět po přeložce, která bude navedena přímo do kruhového objezdu pod dálnicí D11.
I díky tomu jde o nejkomfortnější spojení na této křižovatce. Ve směru z Prahy do Jičína se řidič napojí na dvoupruhový bypass. Ten měří zhruba jeden kilometr a stáčí se doleva pod dálnici a následně se napojuje přímo na I/35. Z tohoto úseku bude možné sjet i k Hradci Králové. Stejně pohodlné bude napojení řidičů jedoucí od Jičína. Prakticky ve stejném místě najedou na bypass, který je vyvede na dálnici.
Ze všech ostatních směrů bude třeba využít velký kruhový objezd, který má po svém obvodu necelých třičtvrtě kilometru. Z tohoto kruhového objezdu se řidiči dostanou do všech směrů okolních silnic. Stejně tak do něj budou všechny směry dálnice i silnice první třídy ústit.
Kruhový objezd bude mít prozatím čtyři výjezdy. Po napojení dálnice D35 vznikne pátý, který řidiče vyvede přes přeložku na původní silnici I/35. Na čtyřech místech se půjde také napojit.
Nová mimoúrovňová křižovatka u Hradce Králové se zprovozní s otevřením úseku dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře. Ředitelství silnic a dálnic naplánovalo slavnostní zahájení provozu na 17. prosince. Už nyní si ji můžete prohlédnout v naší galerii.
Od Sadové bude dálnice D35 vedena prakticky souběžně se současnou silnicí I/35. Ke spojení v jednu dojde zhruba 300 metrů před samotnou mimoúrovňovou křižovatkou za obcí Všestary. Tento úsek zrušené silnice první třídy nahradí přeložka, která povede od kruhového objezdu, přes dálnici až do oblasti u Motorestu Piccolo, kde se napojí na původní trasu.
Tento úsek dálnice D35 je na tom z hlediska příprav asi nejhůř,přiznala přímo na stavbě komisařka Ředitelství silnic a dálnic Pavla Černá. Se zahájením stavby se počítá v roce 2023. Podle aktuálních plánů je termín dokončení nejdřív v roce 2026.
O přípravě nové dálnice mezi Hradcem Králové a Jičínem Hradecká Drbna psala před pár týdny. Právě v polovině října získal navazující úsek ze Sadové do Hořic stavební povolení. „Zahájení výběrového řízení na zhotovitele předpokládáme v prvním čtvrtletí roku 2022. V příštím roce proběhne rozsáhlý archeologický výzkum a posléze zahájení stavby,“ řekl ředitel ŘSD Radek Mátl.
Dalším úsekem je trasa z Hořic do Úlibic. Čtvrtým je pak samotný obchvat Úlibic a napojení na silnici první třídy číslo 16 z Nové Paky do Jičína. Ředitelství silnic a dálnic předpokládá, že všechny čtyři úseky budou hotové do roku 2028. Jako poslední se bude stavět právě napojení na I/16.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
myslím, že je to až nesmyslný zábor kvalitní zemědělské půdy.....