V roce 2020 byl takzvaný index bezpečnosti silnic v Hradci Králové nejlepší v celé České republice. Za první pololetí letošního roku si krajská metropole výrazně pohoršila. Z prvního a zároveň nejbezpečnějšího města se propadlo na osmou pozici ze 13 krajských měst. Vyplývá to z průzkumu Generali České pojišťovny.
Nejbezpečnějším krajským městem v České republice za první pololetí letošního roku jsou Karlovy Vary. Na druhém místě je Liberec, na třetím sousední Pardubice.
Hradec Králové je jediným městem, které zaznamenalo takto velký propad. V letošním pololetí ale na jeho silnicích došlo k několika vážným dopravním nehodám. Při nich dva lidé zemřeli, tři se těžce zranili. Tyto tragédie tak odsunuly krajské město na osmé místo žebříčku.
Nebezpečnější silnice, než jsou ty v Hradci Králové, mají v Českých Budějovicích, Ústí nad Labem, Brně, Plzni a ve Zlíně. Ten je na úplném konci tabulky bezpečnosti.
Žebříček jednotlivých měst pojišťovna sestavuje z takzvaného indexu bezpečnosti na silnicích. „Index vychází ze statistik policie a je vztažený k počtu obyvatel jednotlivých měst. Index je tak možné brát jako ukazatel toho, jak bezpečné jsou silnice v daném městě,“ vysvětluje způsob měření indexu bezpečnosti silnic Ivana Buriánková z Generali České pojišťovny.
Za první pololetí letošního roku se žádná smrtelná nehoda nestala v Karlových Varech ani Liberci. Nejvíc jich bylo v Praze. Celkem deset usmrcených osob a 46 těžkých zranění. V přepočtu na počet obyvatel však Praha obsadila šestou příčku.
Přetížená doprava v Hradci Králové trápí každého, kdo se chce ve špičce dostat z centra města ven nebo opačně. Kolem třetí hodiny odpoledne trvá cesta z Velkého náměstí k nájezdu na D11 i půl hodiny. „Dopravu v Hradci Králové vidím nyní jako neobyčejně přetíženou, a to několik měsíců. V minulých letech se vždy alespoň o prázdninách výrazně zmírnila, letos snad naopak narostla,“ tvrdí hradecký zastupitel Zdeněk Fink (HDK).
Podobný názor mají i jiní zástupci radnice. „Hradec Králové v současné době trpí především kamionovou a individuální automobilovou dopravou,“ tvrdí zastupitel Martin Hanousek (Zelení). Vedení města tak defacto přiznává, že je doprava v Hradci Králové přetížená.
Situaci nepomohlo ani několik velkých rekonstrukcí. Většina z nich se konala ve stejných dnech a opravovaný úsek nebyl kudy objet. Ve velké míře přispěla i příprava Inteligentního dopravního systému. V rámci ní se postupně vyměňují semafory na nejfrekventovanějších křižovatkách.
„Dopravní situace je špatná a bude se dále zhoršovat. Je nutné co nejrychleji postavit severní tangentu i jižní spojku,“ dodává zastupitel Jiří Vojáček (Koalice pro Hradec).
Středa, 6. října 2021, 06:45
V Hradci Králové pokračuje příprava Inteligentním dopravního systému, na který nyní radnice získala dotaci. Částka 157,8 milionu korun pokryje víc než polovinu celkových nákladů. Řada křižovatek v centru města už má nové semafory. V těchto dnech se...
V Královéhradeckém kraji se výrazně lépe vede okresním městům. Mezi 20 nejbezpečnějších patří Náchod společně s Jičínem. Regionální průměr kazí Rychnov nad Kněžnou a Trutnov, které jsou na 45. a 49. místě z 59 okresních měst.
Právě Náchod za první polovinu letošního roku zaznamenal nejlepší zlepšení ze všech měst v České republice. V roce 2020 byl na 57 pozici, nyní je na děleném prvním místě. „Na jeho silnicích totiž v prvním pololetí letošního roku nedošlo ani k jedné nehodě, která by měla za následek úmrtí či těžké zranění, “ říká Buriánková.
Kompletní pořadí krajských měst:
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.