Počasí dnes1 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Ťok: Stavba dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří začne 15.května

Stavba úseku dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří začne 15. května, řekl ministr dopravy v demisi Dan Ťok (za ANO). Ještě letos by měla začít i stavba úseku od nynějšího konce dálnice v Hradci Králové do Smiřic. Do Jaroměře by mohla být dálnice v délce 23 kilometrů dokončena v roce 2021. Ťok to řekl na místě záchranného archeologického výzkumu v trase D11 u Trotiny na Hradecku. Místo navštívili premiér v demisi Andrej Babiš a někteří ministři.

„Na slavnostní poklep základního kamene máme termín 15. května, ale staveniště předáme dříve,“ řekl Ťok. Na úsek má Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) stavební povolení a má i vybranou stavební firmu.

Složitější je situace u úseku Hradec Králové - Smiřice, který je pro získání stavebního povolení rozdělen na dvě části. Na úsek Předměřice nad Labem - Smiřice ŘSD stavební povolení má. Silničáři však nemají platné stavební povolení k úseku z Hradce Králové do Předměřic. Stavební řízení se tam bude po námitce hnutí Děti Země opakovat, ale podle ministerstva to dostavbu dálnice nezpozdí, naopak cílem nové žádosti ŘSD je stavební řízení urychlit. „O stavební povolení budeme žádat do 14 dnů,“ sdělil generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Ministr Ťok zrušil stavební povolení na úsek mezi Hradcem a Předměřicemi letos 27. března poté, co ŘSD vzalo zpět svou žádost o vydání stavebního povolení. Stavební povolení, které bylo nepravomocně vydané 1. června 2017, loni v červenci napadlo rozkladem hnutí Děti Země a také dvě majitelky některých pozemků v trase dálnice.

Od loňského dubna v trase D11 z Hradce do Jaroměře dělají archeologové a stavbaři průzkum, jehož cena je 789 milionů korun bez DPH. Babiše zajímalo, kdy skončí. „Se stavbou máme zpoždění 30 let,“ řekl. Ředitel archeologické společnosti Archaia Petr Juřina na to řekl, že z 90 procent už archeologové území opustili a vyklidili. „Právě zde u Trotiny je hodně nálezů ze starší a mladší doby bronzové, tedy období prvních zemědělců. Zdržení zde bude dva až tři měsíce, jde o jedno procento území,“ řekl.

Úsek D11 z Hradce do Smiřic o délce 15,46 kilometru bude stavět sdružení vedené společností Eurovia, dalšími členy sdružení jsou firmy Metrostav a Swietelsky. Cena má činit 2,59 miliardy korun bez DPH. Navazující úsek ze Smiřic do Jaroměře o délce 7,39 kilometru bude stavět společnost Porr, která v konkurenci osmi zájemců nabídla cenu 1,5 miliardy korun bez DPH.

U dalších dvou úseků D11 z Jaroměře směrem ke státní hranici s Polskem silničáři usilují o vydání územního rozhodnutí, aby mohli začít s výkupy pozemků. Podle Ťoka by se na hranici mohla dálnice dostat v roce 2030. „Jsem přesvědčen, že se to podaří výrazně zkrátit,“ řekl. Proces přípravy stavby by podle něj měl urychlit i chystaný zákon o liniových stavbách.

Dálnice D11 od loňského srpna končí na okraji Hradce Králové sjezdem do městské části Kukleny. D11 by od Hradce měla pokračovat z Jaroměře k polským hranicím v Královci u Trutnova, kde se má napojit na budovanou polskou silnici S3.

Autoři | Foto Tomáš Vodička

Štítky doprava, D11, Dan Ťok, Hradec Králové, dálnice, Jaroměř, Smiřice, Dálnice D11, stavební povolení, Ředitelství silnic a dálnic, Andrej Babiš, Trotina

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Ťok: Stavba dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří začne 15.května  |  Zprávy  |  Hradecká Drbna - zprávy z Hradce a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.