Po druhé etapě oprav vlakového nádraží v Hradci Králové se dělníci na místo velmi brzo vrátí. V další etapě budou opravovat podlahy a následně se přestavby dočká i kolejiště. Přestavba hradeckého nádraží má být první etapou zdvoukolejnění úseku z Opatovic nad Labem do Hradce.
„Je navržena kompletní rekonstrukce technologických zařízení, železničního svršku a spodku, včetně odvodnění. Bude vybudováno nové ostrovní nástupiště číslo 4, rekonstruováno stávající nástupiště 1a a upraveno vnější nástupiště číslo 1. Stávající ostrovní nástupiště 2 a 3 budou upravena včetně zastřešení podle nového směrového vedení kolejí,“ vyjmenovala mluvčí SŽDC Nela Friebová.
Modernizace bude stát 2,5 miliardy a a začít by se mělo za tři roky. Rekonstrukce by měla trvat celkem dva roky, nicméně interiéru vlakového nádraží se dotkne jen okrajově. Opravy se dočká interiér v severozápadní části, nicméně vnější vzhled budovy, který už nevypadá nejlépe se rekonstrukce zatím nedočká.
Celková přestavba je spojená i splánovanou dvojkolejkou mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Ta by měla zrychlit dopravu mezi městy. Rychlost vlaků by se změla zvýšit z původních 100 kilometrů až na 160 kilometrů v hodině. Cena v tomto případě sahá až ke 4 miliardám.
První část dvoukolejky je již zprovozněna v úseku Opatovice nad Labem – Stéblová, kde došlo k úspoře zhruba dvou minut času. Nyní se připravují úseky Opatovice nad Labem – Hradec Králové a Stéblová – Pardubice.
Mimo jiné prochází kompletní přestavbou i vlakové nádraží v Jaroměři za 583 milionů korun. Již od července se cestující vlakem do Jaroměře nedostanou a musí tak využít náhradní autobusovou dopravu.
Stanice Jaroměř má po rekonstrukci zvýšit rychlost průjezdu vlaků, komfort cestujících i bezpečnost. Dojde k instalaci nového zabezpečovacího zařízení, které v budoucnosti umožní dálkové ovládání technologických zařízení železniční dopravní cesty.