Hradec Králové se rozhodl skoncovat s chaotickými a křiklavými reklamami, které nám před očima rostou jako houby po dešti. A jak? Přichází Manuál dobré praxe reklamy
Město, společně s odborníky, připravilo dokument, který má za úkol kultivovat veřejný prostor a nastavit kvalitní laťku pro označování obchodů, služeb a jiných provozoven ve městě. Co to pro nás znamená? Žádné kýčovité a nekompatibilní nápisy. Tento manuál není nějaký suchý zákon, ale spíše doporučení pro všechny od podnikatelů a projektantů až po úředníky, kteří reklamu povolují. „Manuál není legislativní předpis, ale doporučení. Pro městské objekty a jejich nájemce se však město rozhodlo jeho principy uplatňovat jako závazné a chce jít příkladem,“ uvedl v tiskové zprávě náměstek primátorky Adam Záruba.
Cílem není sjednotit všechny reklamy do jedné šedé uniformy, ale spíše zajistit, aby byly všechny reklamy čitelné, bezpečné a ladily s prostředím. Konečně reklamy nebudou soupeřit, která bude víc křičet, ale budou spolu fungovat přirozeně, aniž by narušovaly celkový vzhled města.
Už 28. května se ve Foyer Galerie moderního umění uskuteční konference „Město na očích“, kde se dozvíme více o nových pravidlech. Pokud máte rádi pořádky a přehlednost, tak byste v Galerii neměli chybět.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám