Počasí dnes23 °C, zítra25 °C
Neděle 28. dubna 2024  |  Svátek má Vlastislav
Bez reklam

Hradecká Noc vědců vás zavede do mozkoherny i planetária

Na spadnutí je v Hradci Králové tradiční Noc vědců. Cílem této akce je ukázat lidem, že věda není žádná nuda, ale naopak zajímavá a fascinující disciplína. Do Noci vědců se zapojí hvězdárna, knihovna i Farmaceutická fakulta.

Noc vědců proběhne už tento pátek 6. října na několika místech ve městě. Například v knihovně města ve Wonkově ulici se program bude věnovat fenoménu Prašina, pražské čtvrti prosáklé příběhy a tajemstvím. „Čeká na vás mnoho úkolů, kvízů, šifer a zábavy. Přijďte odhalit dávné záhady této čtvrti, osud geniálního vynálezce i vědce Hanuše Nápravníka a jeho objevů,“ láká rodiny s dětmi Soňa Neubauerová z knihovny města.

Ve studijní a vědecké knihovně v Hradecké ulici bude možné navštívit mozkohernu s možností vyzkoušení unikátní hry, kde vyhrává ten, kdo lépe ovládne své mozkové vlny a přetlačí kuličku soupeři. „Čekají vás ale i další hry na základě neurotechnologie. Že nevíte, jak funguje mozkostřelba, lovec světel anebo co je to sunball? Tak to přijďte zjistit a vyzkoušet. Pro děti jsou zajištěny mozkohračky, chytré hry a hlavolamy. Nebude chybět ani virtuální realita, kterou připraví společnost Holodeck a na vlastní kůži si můžete vyzkoušet i některá tajemství vesmíru, které nabídne koutek hvězdárny v Úpici. A protože ne na všechno si můžete sáhnout, dozvíte se mnohé i o tajemství imaginace. A protože knihovna se bez knih neobejde, zveme vás i na výstavu Tajemství knihy v galerii Automat,“ zve veřejnost vědecká knihovna. Univerzita HK nabídne například tajemství minerálů pod UV světlem, tajemnou šifrovačku, kabinet kuriozit, únikové místnosti a řadu dalšího.

Atraktivní program připravuje i výukové centrum Lékařské fakulty UK nebo Farmaceutická fakulta UK. Hvězdárna a planetárium se přidá s tajemstvím vesmíru nebo zábavným kvízem o tajuplném vesmíru. Více na www. nocvedcu.cz.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Se svolením Hvězdárny a planetária v Hradci Králové