Královéhradecký kraj vypíše soutěž na rekonstrukci důležité regionální silnice II/296 a opěrné zdi mezi Horním Maršovem a Temným Dolem na Trutnovsku. Vyhlášení tendru na stavbu za více než 51 milionů korun schválili krajští radní.
Přístupová silnice do východokrkonošských středisek Pec pod Sněžkou a Malá Úpa patří Královéhradeckému kraji, který bude investorem oprav. "Projekt spočívá v kompletní rekonstrukci stávající zdi v délce 192 metrů, která je v nevyhovujícím stavu. Zároveň bude rekonstrukce přilehlé komunikace," sdělil mluvčí hejtmanství Dan Lechmann.
Silnice vede údolím řeky Úpy. Po dobu oprav bude provoz řízený kyvadlově. "Vstup do koryta Úpy vzhledem k ochraně vodních živočichů je povolen až od 1. června, dle podmínek Krkonošského národního parku. Na komunikaci bude po dobu oprav jednosměrný provoz řízený zhotovitelem stavby. Předpokládané datum zahájení plnění zakázky je proto 2. června," sdělil Lechmann.
Stavba by měla trvat přibližně 48 týdnů. Po dokončení části opěrné bude silnice k 31. říjnu zprovozněna v režimu předčasného užívání, a to v obou směrech, aby horskou komunikaci mohli silničáři v zimě udržovat. Na jaře roku 2026, nejpozději od 1. dubna 2026, budou stavbaři pokračovat v opravě zbylé části opěrné zdi a znovu bude zaveden řízený provoz.
"Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 51,3 milionu korun bez DPH. Veřejná zakázka bude financována ze Státního fondu dopravní infrastruktury, případně krajského fondu rozvoje a reprodukce," dodal Lechmann. Příslib financování schválili krajští zastupitelé v září 2024.
Po dobu částečné uzavírky silnice se očekávají problémy v dopravě. Podobné to bylo v době nedávných oprav takzvaných polských mostů na navazujícím úseku stejné silnice směrem na Pec pod Sněžkou. Tři mosty v Temném Dole musel kraj kvůli jejich havarijnímu stavu kompletně zrekonstruovat. Za vybudování nových mostů kraj zaplatil 187 milionů korun s DPH. Stavební práce na mostech, které postavily polské firmy v 70. letech minulého století, začaly v květnu 2021 a se zimní přestávkou trvaly do podzimu 2022. Kvůli zachování průjezdnosti bylo nezbytné vybudovat mostní provizoria, přes která vozidla projížděla kyvadlově po celou dobu stavby. Hlavně o víkendech se v obou směrech tvořily dlouhé kolony.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.