Krajský soud v Ostravě zamítl žalobu majitele pozemků Petra Holubce proti rozhodnutí Krajského úřadu Královéhradeckého kraje, kterým byla potvrzena právní moc územního rozhodnutí na stavbu úseku dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova.
ŘSD plánuje do konce roku podat žádost o vydání stavebního povolení. Pokračovat bude ve výkupech pozemků, kterých má zatím asi 55 procent. Územní rozhodnutí pro úsek D11 Jaroměř - Trutnov vydal Městský úřad ve Dvoře Králové nad Labem v listopadu 2021, a to po více než třech letech od podání žádosti. Proti územnímu rozhodnutí se v prosinci 2021 odvolal Petr Holubec, který vlastní pozemky v Hajnici, v jejíž blízkosti má dálnice vést. Poukazoval na to, že dálnice zvýší hlukovou zátěž, naruší pohodu bydlení a ztíží mu přístup k pozemkům. Územní rozhodnutí podle něj bylo vydané v rozporu se zákonem, protože dvorský městský úřad rozhodoval na podkladě údajně nezákonných závazných stanovisek.
Krajský úřad Královéhradeckého kraje letos v únoru Holubcovo odvolání proti územnímu rozhodnutí zamítl, čímž se územní rozhodnutí stalo pravomocným. Následně Holubec rozhodnutí hejtmanství napadl žalobou u soudu. Proti rozsudku lze podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu.
Úsek Jaroměř - Trutnov byl posledním úsekem z celé D11, pro který ŘSD získalo pravomocné územní rozhodnutí. Z dálnice D11 zatím chybí postavit úseky Jaroměř - Trutnov a Trutnov - státní hranice s Polskem v celkové délce 41 kilometrů.
Úsek D11 mezi Jaroměří a Trutnovem měří 19,6 kilometru. V aktuálním informačním letáku k úseku Jaroměř - Trutnov ŘSD počítá se zahájením stavby v roce 2025 a s uvedením do provozu v roce 2028. Náklady na stavbu ŘSD odhaduje na 12 miliard korun bez daně.
U úseku Trutnov - hranice o délce 21 kilometrů má ŘSD nepravomocné stavební povolení, které však v září rozkladem napadlo ekologické hnutí Děti Země. ŘSD dříve uvedlo, že délku případného zdržení stavby nelze nyní odhadnout. Dosud ŘSD mínilo, že by stavbu mohlo zahájit na konci letošního roku. V aktuálním tendru na stavební firmu dal z šesti uchazečů nejvýhodnější nabídku polský Budimex, a to za 11,4 miliardy korun bez daně.
D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových 113 kilometrů. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře. Navazuje na ni silnice I/37 směrem na Trutnov.
Na hranicích s Polskem se česká D11 napojí na polskou čtyřproudou rychlostní silnici S3. Poláci jsou se svým navazujícím úsekem podstatně dál. Na konci září otevřeli patnáctikilometrový úsek od Lubawky u českých hranic po město Kamienna Góra. Polákům zbývá ještě zprovoznit úsek z Kamiennej Góry do Bolkowa, kde v současnosti budují tunel. Hotovo by mělo být příští rok, pak polská S3 povede od českých hranic až k Baltskému moři.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.