V době nouzového stavu lidé hojně využívali nákupních skenerů pro bezkontaktní nákup. Třeba v prodejních sítích Globus a Makro se obrat z nákupu zvýšil v tomto období o 80 procent. Už v září budou moci lidé nakupovat skrze skenery i v hradeckém Makru.
Zákazníci využívají skenery hned ze dvou důvodů. Ušetří jim to čas a mají větší bezpečí z hlediska hygieny. Technologii zavedl nově také řetězec Albert. Zatím ale jen v Jesenici u Prahy. Do pilotního provozu systému zapojí postupně i další své obchody.
Díky skenerům se zboží markuje už v průběhu nákupu a u pokladny se jen zaplatí. „V koronakrizi se obrat z nákupu skenery zvýšil o 80 procent. A také narostl o 300 procent obrat nákupů skrze mobilní aplikaci Můj Globus," říká mluvčí společnosti Globus Lutfia Volfová.
Velkoobchodní síť Makro evidovala v souvislosti s koronavirem vyšší zájem o bezkontaktní nákup pomocí aplikace Makro scan. „Průměrný počet transakcí za měsíc vzrostl oproti únoru o více jak 129 procent," řekl e-commerce manažer společnosti Makro Cash & Carry Stanislav Trnka.
Aplikace funguje zatím jen v sedmi prodejnách Makro, od září se její spuštění plánuje v Hradci Králové. „Zároveň probíhají analýzy s cílem rozšířit bezkontaktní nákupy pomocí aplikace v chytrém telefonu do zbývajících pěti velkoobchodů," uvedl Trnka.
Co se týče nákupů v Albertu, podle ředitele komunikace obchodů Jiřího Marečka, si zákazníci budou moci vybrat, jestli budou pro skenování zboží využívat svůj mobilní telefon nebo skener dostupný v prodejně.
V souvislosti s epidemií koronaviru se nákupy potravin změnily. Obchodníci upřednostňují platbu kartou, u vstupu do prodejen je pro zákazníky k dispozici dezinfekce, u nebaleného pečiva pak jednorázové rukavice. Lidé jsou vyzýváni k dodržování dvoumetrových odstupů. U pokladen řetězců byla instalována ochranná plexiskla. Řetězce Makro a Billa navíc z preventivních důvodů zavedly pro zaměstnance povinnost nošení roušek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.