Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo stavbu jedenadvacetikilometrového úseku dálnice D11 mezi Trutnovem a Královcem na státní hranicí s Polskem. Stavba za 11,7 miliardy korun bez DPH s 28 mosty, dvěma tunely a třemi mimoúrovňovými křižovatkami je největší dálniční stavbou v historii ŘSD. Do provozu by měla jít v roce 2028.
Původně měla stavba začít loni v prosinci. Desetiměsíční zdržení způsobily spory o vítězství v tendru na stavební firmu. Termín dokončení se kvůi tomu posunul z roku 2027 na rok 2028.
Zásadní zlom v přípravě stavby nastal v pátek 4. října, kdy antimonopolní úřad potvrdil vyloučení polské společnosti Budimex z tendru a potvrdil výběr sdružení v čele se společností MI Roads. Po nabytí právní moci ŘSD a sdružení MI Roads v úterý podepsaly smlouvu.
Úsek D11 z Trutnova na hranici naváže na polskou rychlostní silnici S3 otevřenou k českým hranicím loni v září a v celé trase až k Baltskému moři letos v létě.
ŘSD připravuje i stavbu úseku D11 z Jaroměře do Trutnova. V pondělí ŘSD na stavbu získalo nepravomocné stavební povolení. Se zahájením stavby počítá v roce 2025 a s uvedením do provozu v roce 2028. Tím by byla celá D11 hotová.
D11 z Prahy do Hradce Králové a na hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978, první devatenáctikilometrový úsek z Prahy do Bříství byl otevřen v říjnu 1984. Zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových 113 kilometrů. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.