Blíží se to a nervozita stoupá. Na začátku dubna odstartuje kompletní rekonstrukce křižovatky Mileta v Hradci Králové, tedy zásadního dopravního uzlu ve městě. Dopravní pořádky se od základu změní. Dva roky budou trvat nemalá dopravní omezení.
Rekonstrukce jedné z nejfrekventovanějších křižovatek ve městě se uskuteční ve třech etapách, během kterých bude průjezd křižovatkou proměnlivě omezený podle průběhu stavebních prací. Ty potrvají až do konce roku 2026.
Během první etapy bude uzavřena vnitřní části Gočárova okruhu. Provoz bude převeden na jeho vnější část, což si vyžádá změnu uspořádání jízdních pruhů a zřízení provizorní světelné signalizace. Zcela bude uzavřena část Hradecké ulice od Univerzity HK směrem k Miletě.
„To pochopitelně znamená i nutnou úpravu linek hradecké MHD, které křižovatkou projíždí. Pro některé se trasa nezmění, pouze dojde například k přesunu zastávky. Jiné linky se ale změně trasy nevyhnou. Žádná linka však nebude zrušena, v souvislosti s připravovaným dopravním omezením neplánujeme ani zavedení nějaké speciální nové linky,“ říká náměstek primátorky pro oblast dopravy Miroslav Hloušek.
Kromě stávajícího vjezdu do Fakultní nemocnice Hradec Králové od ulice Zborovské, bude možné nově najet i od mostu u soutoku odbočením za zastávkou MHD Fakultní nemocnice na komunikaci, která bude z části jednosměrná.
Křižovatkou Mileta bu projíždět pouze automobily. Během její rekonstrukce je cyklistům, kteří jsou zvyklí využívat cyklostezku podél silničního okruhu v úseku od mostu u soutoku po okružní křižovatku Na Kotli, doporučena trasa podél Orlice. Pro pěší bude zřízený nový přechod přes silniční okruh u benzínové stanice, druhé místo pro přecházení je stávající přechod u zastávek MHD v blízkosti mostu u soutoku. Obchozí trasy pro pěší vedou podél fakultní nemocnice a severní částí Moravského Předměstí, kampusem UHK a areálem speciálních škol. První etapa by měla skončit 30.4.2025.
Kompletní rekonstrukce Milety vyjde na více než 634 milionů korun včetně DPH. Hlavním investorem je ŘSD, na rekonstrukci se podílí také město Hradec Králové a Královéhradecký kraj. Po dokončení stavebních prací vzniknou tři nové odlehčovací bypassy pro přímé odbočení doprava, nové zastávky MHD, pod křižovatkou povedou podchody pro chodce a cyklisty, které jim nabídnou obousměrné bezkolizní propojení mezi Moravským Předměstím a centrem Hradce a výrazně tím zvýší i propustnost křižovatky pro automobilovou dopravu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.