Město Hradec Králové má nové logo a vizuální styl. Jeho dominantou je písmeno G, které je součástí heraldického znaku města. Logo a vizuální styl pro stotisícové město vytvořili Petr Štěpán a Bohumil Vašák ze studia superlative.works.
Náklady na pořízení loga, vizuálního stylu, písma a grafického manuálu město přijdou na 1,2 milionu korun bez daně. Na dnešní prezentaci loga to uvedli představitelé města. Nový vizuální styl nahradí modro-zelený logotyp města z roku 2009, který je složený ze čtyř segmentů připomínajících soutok dvou řek obklopených zelení.
"Vracíme se k tradičním městským barvám i symbolům města. Hradec Králové bude městem jednoznačně čitelným a rozpoznatelným na první pohled. Chceme mít silnou společnou pozitivně vnímanou identitu. Nový vizuální styl by nás měl vystřelit do budoucnosti," řekl primátorka Pavlína Springerová.
Inspirací pro nové logo byl podle Štěpána heraldický znak. "Nechtěli jsme přijít s novotvarem, který by byl městu cizí. Zdánlivá jednoduchost přináší výhodu, že vizuální styl nebude stárnout," řekl Štěpán.
Verzálu G v novém logu v horní části doplňuje stylizovaná svatováclavská koruna. Písmo nového vizuálního stylu se špičatými konci připomíná hradeckou architekturu první poloviny 20. století, kdy město získalo přezdívku Salon republiky. Ve znaku i písmu se objevuje motiv kruhu. Písmeno G podle názvu Gradec začalo město používat ve znaku již před rokem 1400. V červeném znaku města zlaté písmeno G drží v tlapách stříbrný dvouocasý lev.
Pořízení nového vizuálního stylu začalo město řešit na začátku roku 2023. Na veřejnou výzvu zareagovalo 100 grafických studií, z nichž radnice vybrala pět subjektů. Porota z předložených návrhů ve dvou kolech vybrala jako vítěze studio superlative.works. Studio vytvořilo například design Pražské integrované dopravy, podílelo se na tvorbě loga pro letošní mistrovství světa v hokeji v ČR. Petr Štěpán je autorem vizuálního stylu volební kampaně prezidenta Petra Pavla.
Město by mělo nový vizuální styl začít používat na přelomu letošního a příštího roku. Jednotný styl by měly získat i městské organizace. U nich by měl být přechod na nový logotyp postupný. "Chceme ale postupovat citlivě i s ohledem na ekonomiku celého procesu," uvedla primátorka.
Za nový vizuální styl, značku a licenci město zaplatí 300.000 korun bez DPH. Vítězné studio městu zároveň zpracuje grafický manuál v hodnotě 600.000 korun, dalších 40.000 korun bude stát licence na písmo. "Součástí zakázky je také autorská supervize a zapracování úprav vzešlých z praxe v průběhu osmi měsíců v hodnotě 120.000 korun a webdesign za 140.000 korun," uvedla radnice.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Horší logo se snad navrhnout nedalo, snad jen kdyby přidali srp a kladivo tak by to bylo naprosté dno.