Špunt Hradce Králové, i tak se přezdívá nechvalnému kruhovému objezdu Koruna u Hradce Králové. Jeho architekt Patrik Kotas sliboval zlepšení s otevřením nového úseku dálnice D11 kolem Hradce Králové. Vytoužená plynulost dopravy se však nedostavila. Hradecká Drbna se u jednotlivých zastupitelských klubů dotazovala, zda jde se situací něco dělat. Opoziční kluby odpověděli všechny, za vládnoucí koalici redakce dostala pouze jednu odpověď. A to z e-mailu primátorky města. Ostatní zastupitelé se nevyjádřili.
Odpovědi nejsou redakčně upraveny a jsou řazeny podle data a času doručení do redakce. Neodpověděli: Adam Záruba (Změna pro Hradec), Pavel Vrbický (Piráti) a Miroslav Hloušek (ODS).
Ivan Picek (SPD)
Dopravní napojení města Hradec Králové na dálnici D11 bude zajišťovat především Koutníkova třída, která bude v blízké budoucnosti rozšířena o jeden jízdní pruh. Koutníkova třída je napojena na městský okruh a umožňuje rozvedení dopravy z dálnice po celém městě. Naproti tomu křižovatka Koruna takovéto napojení na D11 nemá. Pokud by došlo ke zvýšení propustnosti křižovatky Koruna, úzkým hrdlem by se stala Pražská třída a dopravní zácpy by se jen posunuly o několik ulic dále. Proto byla křižovatka Koruna před lety vybudována jako spíše ozdobný než dopravní prvek. Zvýšení propustnosti by bylo možné dosáhnout asi jen zbouráním kruhového objezdu a návratem k původní, světly řízené křižovatce. Vzhledem k výše uvedenému ovšem není jisté, zda by taková úprava měla smysl.
Denis Doksanský (ANO)
Situaci s průjezdností křižovatky Koruna město řešit musí. Je obrovskou chybou současného vedení města, že dosud v této věci nic viditelného neučinilo. Žel namísto, aby řešilo věci, na něž Hradečáci denně naráží, zabývá se nesmysly v podobě uzavření Gočárovy třídy pro auta či rušení Novoročního ohňostroje.
Dle mého názoru, je nezbytným řešením průjezdnosti křižovatky Koruna její úprava, aby byl celý kruhový objezd dvouproudový a stejně tak až k němu byla dvouproudová v každém směru silnice na Gočárově třídě a nezužovala se těsně před okruhem do jednoho pruhu, jako nyní. Obdobně na příjezdu od Kuklen. Tuto úpravu bych navrhoval i za cenu úpravy celkové podoby křižovatky, včetně estetických, designových prvků či zelených pruhů.
Laicky viděno zúžení před vjezdem na okruh, je tvořeno zeleným pruhem, který by mohl jít snadno upravit ve prospěch rozšíření silnice, na vnitřním okruhu je pruh, který by mohl jít upravit ve prospěch rozšíření vozovky na 2 pruhy.
Pavlína Springerová (HDK)
Posílám Vám jednotnou odpověď za celou koalici města. Optimálním řešením bude otevření jižní spojky, která převezme velkou část automobilového provozu z přetížené křižovatky Koruna. Je však důležité zdůraznit, že tento projekt vyžaduje několik let přípravy a výstavby. Kromě nárůstu počtu vozidel na hradeckých silnicích je také důležité zajistit efektivní podmínky pro pěší provoz, který chceme podporovat.
Dále můžeme zvážit různá řešení, jako jsou chodecké semafory, lépe koordinované přechody nebo jiná opatření pro pěší, která mohou vyváženým způsobem zlepšit plynulost provozu pro všechny jeho účastníky. Pro zajištění plynulosti provozu je zároveň nutné, aby řidiči správně tzv. zipovali. Tato opatření by měla být zahrnuta do výuky v autoškolách a mohla by být součástí iniciativy Policie České republiky na zlepšení provozních dovedností řidičů.
Jan Holásek (Rozvíjíme Hradec)
Město by mělo ověřit možnosti funkčních úprav křižovatky a jejího okolí v návaznosti na získaná dopravní data. Nabízí se zejména zlepšení zipování ve směru z Gočárovy třídy, dále pak prosazení třech pruhů pod podjezdem s tím, že jeden ze dvou pruhů vedoucích ze směru od Kuklen bude odbočovacím pruhem do obchodního centra Aupark – návštěvníci Auparku přijíždějící od Kuklen tak nebudou muset dojet až na křižovatku a pak se vracet zpět ke vjezdu do garáží obchodního centra. Dlouhodobě pomůže rovněž zlepšení dopravní propustnosti mezi Kuklenami a Pražským předměstím a zejména tzv. Jižní spojka – termín její realizace se však bohužel neustále odkládá na dobu po roce 2030.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
K argument Ivana Picka, že zvýšením prostupnosti křižovatky se posunou zácpy dál na Pražskou třídu: i kdyby to byla pravda, někteří z nás používají mhd, potřebujeme, aby Gočárovka byla průjezdná a opravdu nejsme zvědaví na to, že tuto důležitou ulici potřebnou k přístupu k nádražím někdo jen tak z plezíru zacpal autama.
Šílený. Jako v Kocourkově: předtím byla křižovatka v pořádku, tak ji rekonstruovali. Teď zcela evidentně potřebuje rekonstrukci, ale figurky ve vedení města odmítají přiznat chybu, tak žádná rekonstrukce nebude.
Tzv. propustnost kruhového objezdu koruna je, světe div se, propojená s propustností křižovatky za podjezdem u Zvu a křižovatky poblíž ulrichova náměstí. Zdůrazňuji taktéž podivnou absenci možnosti odbočit vlevo za podjezdem do obchodního centra, což kruhový objezd také značně "pumpuje"!