Volební kampaň před zářijovými komunálními volbami v Královéhradeckém kraji bude stát strany od stovek tisíc korun až po dva miliony korun. Největší rozpočty mají ANO a ODS. Peníze strany utratí především za volební noviny, letáky, kontaktní kampaň, propagaci na sociálních sítích a za billboardy a jinou venkovní reklamu. Mezi jednou až dvěma třetinami volebních rozpočtů již strany utratily. Na financování kampaně se podílejí i kandidáti.
Hnutí ANO počítá v kraji s výdaji na předvolební kampaň na úrovni dvou milionů korun. "Peníze jsou rozděleny podle velikosti měst, kde ANO kandiduje. Největší asi jeden milion korun půjde na kampaň v Hradci Králové," řekla krajská manažerka ANO Darina Kricnarová. Dodala, že pokud by peníze nestačily, doplní rozpočet kampaně samotní kandidáti.
Občanská demokratická strana má v rozpočtu na kampaň v kraji 1,85 milionu korun. "Budou čerpány z finančních rezerv z minulých let a darů z transparentního účtu ODS. Zatím jsme utratili asi čtvrtinu," uvedla manažerka strany Věra Šenková. Hnutí STAN hodlá dát na kampaň milion korun, z toho asi 30 procent budou tvořit dary kandidátů. Přibližně milion korun dají na kampaň v kraji i Piráti. Rozpočet TOP 09 je na úrovni 830 tisíc korun. KDU-ČSL dá ze stranického rozpočtu na kampaň v kraji 340 tisíc korun, další peníze bude mít od sponzorů a od samotných kandidátů.
Piráti podle svého krajského mluvčího Aleše Dohnala nepůjdou cestou billboardové kampaně. "Jde o zastaralý a extrémně drahý způsob vedení kampaně, který vytváří nežádoucí reklamní smog a občany často obtěžuje," uvedl. Hlavní část peněz Piráti použijí na kontaktní kampaň v ulicích a na sociálních sítích. Nejnákladnější kampaně Piráti povedou v Hradci Králové a v Trutnově, který je druhým největším městem kraje.
Úterý, 23. srpna 2022, 06:20
O křeslo primátora a své místo v zastupitelstvu Hradce Králové se v letošních komunálních volbách uchází celkem 15 politických stran a hnutí. Hradecká Drbna oslovila všechny lídry těchto stran, kteří mají reálnou šanci se do zastupitelstva dostat....
ODS sází na kampaň na internetu, venkovní kampaň, tištěnou inzerci, letáky, reklamu v novinách a na kontaktní kampaň, řekla Šenková. Hnutí ANO bude mít ve vybraných městech volební noviny, voliče chce oslovit letáky, tištěnou inzerci v novinách, plakáty. V Hradci Králové dá asi čtvrt milionu korun na reklamu na vozech MHD. Od 1. září bude mít ANO v Hradci Králové na náměstí 28. října mobilní kancelář pro setkávání kandidátů s voliči.
KDU-ČSL bude mít ve větších městech billboardy, reklamu v MHD a dále počítá s plachtami na ploty, vydáním volebních novin, peníze dá na kontaktní kampaň, letáčky, a drobné předměty, uvedl krajský manažer lidovců Stanislav Drašnar. TOP 09 dá podle krajské manažerky Romany Matula nejvíce peněz za letáky či volební noviny do schránek, kontaktní kampaň, reklamu na sociálních sítích, volební plachty a reklamní předměty. STAN voliče osloví například volebními novinami, roznos tiskovin si zčásti zajistí vlastními silami.
V Královéhradeckém kraji budou 23. a 24. září volby do obecních zastupitelstev v 447 obcích a městech. Volby nebudou pouze v Ohařicích na Jičínsku, kde nikdo nepodal kandidátní listinu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.