čtvrtek 26. května 2022 Filip

Nové dálnice D11 a D35 ulevily dopravě v Hradci Králové a v Jaroměři

Nové úseky dálnic D11 a D35 v Královéhradeckém a v Pardubickém kraji, které se otevřely v polovině prosince, ulevily dopravě v Hradci Králové a v Jaroměři. Jízda po městském okruhu ve stotisícovém Hradci Králové je zejména díky úbytku tranzitních kamionů plynulejší. Přesunem dopravy na D11 také výrazně prořídly kolony na příjezdu do Jaroměře od Hradce Králové.

Řidiči jedoucí od Svitav směrem na Jičín či Trutnov a opačně již nemusejí cestovat přes Hradec Králové, ale město zcela minou po nových úsecích D35 a D11. "Úsek D35 vedoucí od dálnice D11 po obec Časy v Pardubickém kraji, přinesl větší plynulost silničního provozu převážně v jižní části Hradce Králové a také na silnici I/35 vedoucí z Hradce Králové směrem na Holice," uvedl vedoucí dopravní policie v Královéhradeckém kraji Petr Dušek. Nová dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře pak podle něj pomohla plynulosti dopravy v severní části Hradce Králové.

Výraznou úlevu nová D11 přinesla dvanáctitisícové Jaroměři. "Odhadujeme, že z Jaroměře zmizelo 25 až 30 procent dopravy," řekl starosta Josef Horáček. Od otevření D11 dne 17. prosince do Jaroměře již nezajíždějí žádná auta na trase mezi Hradcem Králové a Dvorem Králové nad Labem, Trutnovem a Krkonošemi.

"Kolony se v Jaroměři v nekritičtějších časech sice stále tvoří, ale již se pohybují. Není to jako dříve, kdy doprava stála. D11 je významným přínosem pro Jaroměř," řekl starosta. Časté mnohakilometrové stojící kolony na příjezdu do Jaroměře od Hradce Králové jsou již podle něj minulostí.

Kvůli chybějícímu severnímu obchvatu Jaroměře však stále přes město jezdí tranzitní doprava směrem na Náchod a Polsko. Část osobní dopravy směrem na Náchod se také s dokončením dálnice přenesla do severní části Jaroměře do dříve dopravně málo zatížené ulice Na Vrších. Provoz podle Horáčka násobně zhoustl i na silnici přes obce Běluň a Krabčice, které leží severně od Jaroměře. Stavbu obchvatu komplikují problémy s výkupy pozemků od jednoho vlastníka.

Hlavním přínosem nového úseku D11 by mělo být zvýšení bezpečnosti dopravy. Silnice I/33 z Hradce Králové do Jaroměře donedávna patřila k nejnebezpečnějším silnicím v kraji. Za posledních pět let na ni při nehodách 13 lidí zemřelo a 26 se těžce zranilo. Loni od ledna do poloviny prosince na ní policie řešila zhruba 80 nehod.

Od otevření dálnice do pondělí 17. ledna , tedy za první měsíc provozu, policie na I/33 evidovala čtyři méně vážné nehody. Z toho tři se staly na křižovatce u Semonic u Jaroměře, kde se změnila přednost v jízdě. Řidiči jedoucí po dříve hlavní silnici I/33 nově musejí dávat přednost autům sjíždějícím na tuto silnici z dálnice D11.

Dálnice D11 nyní končí na 113. kilometru u Hořenic severně od Jaroměře. Na navazující úsek mezi Jaroměří a Trutnovem Ředitelství silnic a dálnic ČR zatím získalo nepravomocné územní rozhodnutí. Proti územnímu rozhodnutí se v prosinci odvolal jeden majitel pozemků v Hajnici. Odvolání bude řešit krajský úřad Královéhradeckého kraje.

Hodnocení článku je 78 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Milan Mařas | Hradecká Drbna

Štítky ČR, stavby, silnice, automobilová, policie, D11, D35

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.