Projekt výstavby šestisedačkové lanovky se zázemím ve Skiareálu v Deštném v Orlických horách je zhruba v polovině. Lanová dráha o délce kolem 850 metrů, která bude obsluhovat stejné sjezdovky jako dosavadní přepravní zařízení v areálu Marta I, má již vztyčené některé podpěry. Přípravné práce pro stavbu lanovky začaly na jaře. Jde o repasovanou lanovku z Itálie s ochrannými bublinami pro cestující. Rozpočet včetně zázemí je okolo 85 milionů korun. Hotovo by mělo být před příští zimní sezonou.
"Počasí nám zatím přeje, stavebně jsme asi v polovině. Máme vybetonované patky a umisťujeme nosné podpěry - sloupy. Co se týče stavebních prací, tak máme hotovou celou trasu a nyní umisťujeme technologii. Do konce týdne bychom chtěli postavit všech deset podpěr včetně kladek, bude se betonovat horní stanice a intenzivně se pracuje na dolním objektu," řekl ředitel střediska Petr Prouza.
Vrtulník stavbaři při instalaci podpěr nepoužívají, vypomáhají si jeřábem a další technikou. "Závěrečné zkoušky bychom chtěli mít v druhé polovině listopadu tak, abychom lanovku, když budou podmínky, mohli od prosince provozovat," řekl Prouza.
Šestisedačková lanovka v areálu Marta I nahradí lyžařský kotvový vlek, tatrapomu a dvousedačkovou lanovku. Součástí projektu je stavba nové dolní stanice lanovky s pokladnami, sociálním zařízením a garážemi pro sedačky. Stavbaři na jaře odstranili stará přepravní zařízení a také původní objekty.
"Lanovka z pohledu zákazníka bude jako nová. Jde o největší investici v historii skiareálu," řekl Prouza.
Letos má skiareál v plánu investovat do svého rozvoje téměř 100 milionů korun, včetně nové lanovky a investic do zasněžování. "Rozpočet na optimalizaci zasněžování máme letos 8,5 až devět milionů korun," řekl Prouza.
Skiareál pokračuje také v investicích do letních aktivit. Loni vybudoval tři traily, tedy stezky pro horská kola, odstupňované podle obtížnosti, z toho dva jsou určené pro sjezd. Vznikly mezi areály Marta I a Marta II. Letos má v plánu pokračovat v rozšiřování trailů, část čtvrtého by chtěli zprovoznit ještě letos v létě, v celé délce pak na jaře 2025. Část čtvrtého trailu totiž povede pod budovanou šestisedačkovou lanovkou.
Další významnou investicí, která je v plánu v dalších letech, je vybudování centra služeb s restaurací v areálu Marta II u starší čtyřsedačkové lanovky. Odhadované náklady jsou v řádech vyšších desítek milionů korun, uvedl Prouza.
Skiareál provozuje společnost Sport Profi, ve které koncem roku 2019 získal většinový podíl podnikatel a investor Michal Šnobr. Koupil jej prostřednictvím své společnosti Hamaga. Skiareál dosud disponoval šesti sjezdovkami, dvěma lanovkami a čtyřmi vleky, v zimní sezoně 2024/2025 nabídne stejný počet sjezdovek a lanovek, ale už jen dva vleky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.