Město Dvůr Králové nad Labem prodá firmě Karsit Automotive 11,6 hektaru průmyslové zóny Zboží pro dvoumiliardovou investici do stavby továrny na lisování autodílů. Rozhodli o tom včera zastupitelé Dvora Králové. Firma za pozemky zaplatí 17,9 milionu korun bez DPH, tedy 155 korun za metr čtverečný. Zastupitelé dnešním rozhodnutím navázali na smlouvu o budoucí smlouvě o převodu pozemků, kterou město podepsalo s Karsitem v prosinci 2016. Stavba továrny má zpoždění a zatím nezačala.
Město by se mělo podílet na úhradě až poloviny nákladů na vybudování příjezdové cesty do zóny, která vyroste na pozemcích města. Představitelé města dnes uvedli, že vybudování cesty s chodníky, osvětlením, kanalizací a autobusovými zastávkami by mělo přijít na 14 milionů korun.
Firma Karsit letos na jaře v zóně začala s archeologickým průzkumem a stavět chtěla v polovině roku. Dosud se ale firmě nepodařilo získat všechna potřebná stavební povolení, takže stavba továrny ještě nezačala.
Proti výstavbě továrny se v rámci stavebních řízení dvakrát odvolala dvorská textilka Juta. To podle Karsitu projekt zdržuje. Podle původních plánů chtěl Karsit továrnu začít stavět loni v létě, ale stavbu zdrželo řízení o vlivu stavby na životní prostředí (EIA).
Majitel největší české textilky Juta Jiří Hlavatý k výhradám Juty ke stavbě továrny nedávno ČTK řekl, že Jutě jde jen o posunutí vjezdu do budoucí továrny, aby byl dál od nemovitostí v sousedství zóny. Juta se postupně odvolala proti vydaným stavebním povolením na příjezdovou cestu a hrubé terénní úpravy. Majitel Karsit Group František Řípa označil jednání Hlavatého za nepochopitelné. Tvrdí, že mu Hlavatý v minulosti slíbil, že bude stavbu továrny podporovat.
Podle Hlavatého jde jen o problematický vjezd do zóny. Odmítl, že by za zdržením projektu byla Juta. „Zastali jsme se lidí, co Jutu požádali o pomoc. Jde pouze o to, že se političtí představitelé města nechtějí zastat svých občanů, aby se jim nezhoršila kvalita bydlení,“ řekl Hlavatý.
Chystaná továrna Karsitu má lisovat plechové díly karoserií aut, hlavně pro koncern Volkswagen. Aby Karsit uspokojil požadavky koncernu Volkswagen na dodávky lisovaných dílů, připravuje alternativní řešení. A to instalaci jednoho ze sedmi lisů, které mají být ve Dvoře, ve stávajícím závodu v Jaroměři. „Toto řešení nás bude v nákladech stát 50 až 70 milionů korun navíc,“ řekl Řípa. Továrna Karsitu ve Dvoře Králové by měla postupně zaměstnat přes 300 lidí.
Karsit zatím získal pět pravomocných stavebních povolení. Jsou na připojení plynu, vody a kanalizace, elektřiny a na oplocení. Odvolání Juty proti povolení na příjezdovou cestu krajský úřad zamítl a povolení nabylo právní moci. U Jutou napadeného stavebního řízení na hrubé terénní úpravy se Karsit rozhodl pro jeho zrušení a sloučení se stavebním řízením na stavbu vlastní tovární haly. Karsit odhaduje, že by stavební povolení pro terénní úpravy a stavbu továrny mohl získat v listopadu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.